-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Contronius controller" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@rumo . Ook daar zit wat in dat met robot je alleen een continue alcohol krijgt . Masr dan kom je toch alleen weer uit op alcohol wat voor mengen en roeren met geur kleur en smaakstoffen ,/ essances wordt… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Contronius controller" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@rumo Er is te weinig ruimte om winst uit te halen. Temperatuur reacties op regeling alleen Al gaat bij de ketel traag. Zowel stijgen en dalen. Alleen met sensoren kun je dat niet veranderen.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Contronius controller" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@bertel ik heb bij een aantal t500 apparaten upgrades gedaan waaronder ook meetpunten erbij gemaakt . Ook vermogen regelaars ingebouwd. Punt is dat je bij het apparaat daarmee niet veel winst maakt. . Je haalt meer winst uit flow veranderen… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Contronius controller" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@bertel het lijkt mooier dan jr denkt. Al zou de controler alles aan kunnen . Je loopt meteen tegen de beperkingen van de hobby ketel aan. Je zal naast een contoler ook in andere aanpassingen moeten investeren . Je kunt… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@pikketanus wanneer met natrium hydroxide stookt stook je op hogere temperatuur . Dus zal het station niet snel vollopen. . Stook je met overstort gebruik je geen natrium hydroxide . Er wordt ook wel gestookt met een andere vloeistof erin… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@kees22 sorry de tekening is even snel klad .
Schoonmaken is vrij simpel .. gewoon spoelen met licht zuur en dan in de ultrasoon ..
IMG_20220122_1428013312.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@kees22 ik kan een schets maken met doorsnee. . Het ” honing raad,” zit erin gezoldeerd . En huis zit ook dicht gezoldeerd
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Sinaasappel-koffielikeur 'Quarante-quatre'" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@lambik grappig is dat aquavit , vodka en ook de benaming whiskey betekenen levenswater.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@kees22 met dit materiaal . Daar knip je vellen van . Met twee dunne stripjesstaal van 10 bij 1 mm vouw je een zig zag . Dat soldeer je met een klein vlammetje tegen elkaar . Een buisje steekt onder… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@kingtb het verschil tussen gerst vlokken / grof gewalst gerst en pilsmout is toch wel een vrij groot verschil. Mout zal lichter en wat zuur zijn . Granen zullen warmere tonen geven en voller zijn in ook de nasmaak. Het… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@lambik helemaal goed . Gezellig . ,👍
-
Robbert liked forum post "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@aton in de restanten zitten te veel vervuilingen dir je niet wil mee hebben. Je kunt bepaalde stoffen die erin opgelost zijn ook niet eruit filteren
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
Op foto van mij boven staat een klein ” potje ” waarin een klein honing raad van latoen koper zit .
Zig zag gevouwen latoen koper plaatjes gesoldeerd als honingraat aan elkaar . Gepriggel maar moeite waard
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@kees22 de tekeningen zijn wel degelijk getest ze staan in Manual for the distiller. Boek uit 1938 en in hoofdstuk worden ze ook verder uitgelegd . Fijnfilters of rectificatie stations kunnen werken met schotels , rafinage lens. Soort bubbel caps…. Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@lambik geen dank. Er staan nog een paar filmpjes meer over whiskey , En je bent welkom met al jou vragen . ( Mag ook via app of pb altijd . Of eventueel eens hier mee te stoken is ook… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@lambik hier een eenvoudig filmpje. : Uhttps://youtu.be/19diBeEXYkc
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
- @lambik hier een eenvoudig filmpje. : Uhttps://youtu.be/19diBeEXYkc
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
En
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
- Meer laden