-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@pikketanus de ene werkt met soda vulling de andere met kanaaltjes . Dat bolletje van leendert met koeling en een raad of kam .
Ik denk dat het makkelijkste is om wat doorsnee tekeningen te maken . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
En nog een opstelling die ik enkele keer gebruik
1635693098-IMG_20211031_153018987.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
Ook dit is rectificatie / filtering
1612722523-plonk.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@alchemist nee de armanac alambiek is ook net weer anders ! Er zijn meer configuraties met meerdere stations dan charantaise , armanac en zeker als de moonshine thumper !
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@leendert het fijnfilter is een rectificatie waarbij als het ware als een secondaire kolom. De damp komt erin en de damp wordt gekoelt waardoor een deel in de schaal valt en de overgebleven niet terug gecondenseerde damp doorloopt naar de… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "SG blijft hoog na 4 weken" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@st3v3nsz gebruik een high pitch van 2,5 tot 3 gr per liter en zet de ketel warmer. Hangt van gist af wat ik gebruik .is het een gist die meer warmte nodig heeft dan gebruik ik terrarium warmte matten of… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@leendert. Raar dat een distilleerder niet weer wat hij voor inrichting gebruikt . Het lijkt mij dat je een charantaise beschrijft ,( continu systeem ,) is het een charantaise opstelling die je bedoeld? Ik het een rectificatie vat of is… Read more»
-
Robbert liked forum post "Hoi, ik stel me dan ook maar even voor." – 4 jaren, 5 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "SG blijft hoog na 4 weken" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@st3v3nsz lage temperatuur is zeker mede oorzaak c70 houd van warmte en zet een gist ketel nooi op een koude vloer
Ja er mag wel wat meer gist in -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoi, ik stel me dan ook maar even voor." – 4 jaren, 5 maanden geleden
@alien_alcymist ala je zegt 25 j ervaring te hebben met Destileren en met een scheikunde doosje spelen zou je ook wel iets over omgaan met giftige stoffen en veiligheid moeten weten . Ik lees dit topic nu mee maar ik… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@murmillo je gebruikt gemiddelde 3,1 – 3,5 liter per kilo . .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@moonshiner79 in geval van noodzaak dat je moet klaren dan klaren na vergisting .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@alchemist mais heeft inderdaad laag diastatisch vermogen maar Bij kiemen zelf wordt al deel van zetmeel omgezet in suikers hierbij is enzymwerking en inderdaad veranderd de eiwit samenstelling. Daarnaast bevat mais ( hoewel laag )ook een enzym dat cellulose afbreekt. … Read more»
-
Robbert liked forum post "Ook maar even voorstellen" – 4 jaren, 5 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@alchemist het probleem is dat de beginner met mais altijd het plakkerige starch ,dicht slibben een ” gedoe ” vinden terwijl dat helemaal niet hoeft . Wanneer je ook het mais laat spruiten krijg je enzym in de mais even… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@moonshiner79 nee. Is meer dat de vaste stoffen niet zo zeer met wand en bodem on kontackt komen .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@moonshiner79 aanbranden heeft altijd invloed op smaak . Kan zijn van een licht caramel achtig tot muffe bijsmaak of echt ook de smaak van aan Branden. Probeer eens met kookzak te werken . (Verbaast mij trouwens niet dat de… Read more»
-
Robbert posted a new topic "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden
Jaren terug kreeg diverse boeken en recepten in handen . Onder andere Amerikaanse recepten zoals Cuffs and buttons / southern comfort en ook aantal bourbon recepten. . En Ook “mountain dew” Bourbon . Eigenlijk was het in de 19e… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@moonshiner79 normaal zou een stookketel een troebele of pulp moeten kunnen verwerken . Het Destileren maakt het helder . Een goed werkende ketel kan dit probleemloos ! Ooit heb ik soort upgrade aanpassingen gemaakt voor de t500 vanwege dat… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "ff voor stellen" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@theresa Barbaar ! ,,🤪 Jij weet toch dat tijd rijping veel mooier en ronder is. ! Forceren in rijping net warmte wisselen proef je altijd terug ! Zonde . 😭
- Meer laden