Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @pikketanus de ene werkt met soda  vulling de andere met kanaaltjes . Dat bolletje van leendert met koeling en een raad of kam . 
    Ik denk dat het makkelijkste is om wat doorsnee tekeningen te maken . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    En nog een opstelling die ik enkele keer gebruik
     1635693098-IMG_20211031_153018987.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    Ook dit is rectificatie / filtering
     1612722523-plonk.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @alchemist nee de armanac alambiek is ook net weer anders ! Er zijn meer configuraties met meerdere stations  dan charantaise , armanac en zeker als de moonshine thumper !

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @leendert het fijnfilter is een rectificatie waarbij als het ware als een secondaire kolom.  De damp komt erin en de damp wordt gekoelt waardoor een deel in de schaal valt   en de  overgebleven niet terug gecondenseerde   damp doorloopt naar de…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "SG blijft hoog na 4 weken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @st3v3nsz gebruik een high pitch van 2,5 tot 3 gr per liter en zet de ketel warmer.  Hangt van gist af wat ik gebruik   .is het een gist die meer warmte nodig heeft dan  gebruik ik terrarium warmte matten of…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @leendert. Raar dat een distilleerder niet weer wat hij voor inrichting gebruikt . Het lijkt mij dat je een charantaise beschrijft  ,( continu systeem ,) is het een charantaise opstelling die je bedoeld?  Ik het een rectificatie vat of is…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Hoi, ik stel me dan ook maar even voor." – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "SG blijft hoog na 4 weken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @st3v3nsz lage temperatuur is zeker mede oorzaak c70 houd van warmte en zet een gist ketel nooi op een koude vloer 
    Ja er mag wel wat meer gist in 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoi, ik stel me dan ook maar even voor." – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @alien_alcymist ala je zegt 25 j ervaring te hebben met Destileren en met een scheikunde doosje spelen zou je ook wel iets over omgaan met giftige stoffen en veiligheid moeten weten .  Ik lees dit topic nu mee maar ik…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @murmillo je gebruikt gemiddelde 3,1 – 3,5 liter per kilo . .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79  in geval van noodzaak dat je moet klaren dan klaren na vergisting .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @alchemist mais heeft inderdaad laag diastatisch vermogen  maar Bij kiemen zelf wordt al deel van zetmeel omgezet in suikers  hierbij is enzymwerking en inderdaad veranderd de eiwit samenstelling.  Daarnaast bevat mais  ( hoewel laag )ook een enzym dat cellulose afbreekt. …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Ook maar even voorstellen" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @alchemist  het probleem is dat de beginner  met mais altijd het plakkerige starch   ,dicht slibben  een ” gedoe ” vinden terwijl dat helemaal niet hoeft . Wanneer je ook het mais laat spruiten krijg je enzym in de mais even…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79 nee. Is meer dat de vaste stoffen niet zo zeer met wand en bodem on kontackt komen .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79 aanbranden heeft altijd invloed op smaak . Kan zijn van een licht caramel achtig tot muffe bijsmaak of echt ook de smaak van aan Branden.   Probeer eens met kookzak te werken .   (Verbaast mij trouwens niet dat de…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    Jaren terug kreeg diverse boeken en recepten in handen . Onder andere Amerikaanse recepten zoals  Cuffs and buttons / southern comfort en ook aantal bourbon recepten. . En Ook  “mountain dew”  Bourbon   . Eigenlijk was het in de 19e…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79 normaal zou een stookketel een troebele of pulp moeten kunnen verwerken . Het Destileren maakt het helder .  Een goed werkende ketel kan dit probleemloos !     Ooit heb ik soort upgrade aanpassingen gemaakt voor de t500 vanwege dat…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "ff voor stellen" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @theresa Barbaar ! ,,🤪 Jij weet toch dat tijd rijping veel mooier en ronder is. ! Forceren in rijping net warmte wisselen  proef je altijd terug !  Zonde . 😭

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens