Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @matson het klinkt niet als de zuidelijke alsem die ik zelf gebruik . 
    Je lunt het wel gebruiken . Je weer nu dat je iets minder lang en beter niet warm macereren.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "nieuwe brug dome" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @carlosje .  Goed schoonhouden en goede aarding houden op ketel . 
    ( Het is zal niet de eerste keer zijn dat er oxidatie zweem in alcohol komt ) 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @matson ik kan er van foto weinig van zeggen . Kijk wat het doet als je een theelepel oplost in heet water . Kleur en reuk . Is het gelig , of tegen buin ? Ruikt het aards of iet…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @bazz welkom op forum . Het noordelijkste punt klink fris. ( Ik zit paar km zelf onder het wad boven Leeuwarden .)  Je zegt dat het nu na 7 dagen nog niet werkt . Zijn er echt geen indicatie’s te…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "nieuwe brug dome" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @carlosje het is mooi gemaakt .dat zeker .
    Maar rvs schroefdraad in koper of aluminium is onverstandig . Zeker in een omgeving waar zuren zijn en mogelijk wanneer aarding laag iets statisch kan worden .
    Zie galvanische corrosie ! 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Glazen laboratoriummateriaal te koop." – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @guil zo een klein kolfje en setje kun je toch beter erbij houden .
    Is erg handig om een proef / test destilatie te doen. 
    Zo kun je bijvoorbeeld snel uit een batch bepalen percentage en of je al kunt afstoken .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @alchemist misschien zou ze zelf kunnen plukken .
    Alleen erom denken dat het beschermt is dus grazen krijg je problemen mee .
    Ik hou mij altijd aanbevolen . Je heb mijn adres 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    P.s .genepi is pas in december beperkt verkrijgbaar.
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @matson ik heb genepi uit Zwitserland laten komen.  Duur dat wel . Paar takjes €48 ,00 . Ik heb nog paar gedroogde liggen .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "nieuwe brug dome" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @haak als de flow van de Alambiek iets vertraagd zal zeker geen kwaad doen . . De Alambiek staat meteen op cylidrische ketel  en heeft al schoorsteen trek als die warm word.   Een alambiek en potstill is gebold / geschouderd …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @matson er zijn diverse bijvoet planten die bruikbaar zijn voor drank . En sommigen lastig aan te komen. De laatste jaren maak ik minder varianten in drank omdat ik beetje alles door jaren heen heb voorbij zien komen . Ik…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @matson ja inderdaad italiaanse alsem gebruik ik zelf ook het liefst of  alsem uit de krim . Alsem absintium en alsem alba zijn .  Die hier uit noord europa vind ik zelf een muffe smaak meebrengen .    Goede Alsem…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @rumo  limon lime is ook een zachtere smaak. .maar toch meer kracht en voller  dan  inderdaad de libelle keukenmutsen en homo drank . Absinth is ook niet ieders smaak.  Absinth drinkers houden vaak ook van b.v. campari e.d.  Zelf hou…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @haak je moet een soort evenwicht vinden in verzadiging en flow . Je moet ook niet het schoorsteen effect krijgen wat bepaalde cilindrische ketels die direct overgaan in dome ook hebben.  Ook een verkeerde overgang van dome kan zorgen voor…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @rumo je kunt allerlei variaties maken natuurlijk maar een echte absinth kleurt ook opaal. ( Wit ) des te meer of vaker je destileert des te minder er overblijft . Ook het deel maceraat geeft zorgt voor het authentieke  katakter

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @rumo het aantal uren warm macereren kan wat variëren al ma gelang versheid en kwaliteit van de kruiden . Te zwaar en lang macereren maakt inderdaad meer tanines uit de schillen van de kruiden los . De kleuring en enkele…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @haak de buis is eigenlijk ook vrij klein in diameter .
    Maar wanneer je gaat inkorten hou het dan op mac 21 cm 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "tweede lading fruit toevoegen aan gistvat?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @stookje nee  .. een vergisting die langer dan 48 u bezig is moet je niet verstoren. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nog meer fruitvragen" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @moonshineaandelek   peren eerst door doek poetsen en stelen eraf en kroontjes eruit   . Appels stelen en kroontjes eruit Dan snijden of hakken .hierna even kook erover en daarna vergisten  . Je hebt een T500 deze is meer gemaakt voor alcohol…   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 1 dag geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 5 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 7 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens