Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Na koken 
     IMG_20211010_132428981.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Een simpel oude manier van gisting opwekken .
    Mout koken in water.  
    Hoeveelheid water is wat de mout kan opnemen .
     IMG_20211010_131634667.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Website met Amerikaanse recepten" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @thekid weet je zeker dat de acetaat lucht nog niet aanwezig was in de stookwijn ? 
    Meestal is de herkomst al daar aanwezig .
    Vaak een fout in vergisting of ook te lang laten staan na gisting voor afstoken.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    P.s. De Amerikaanse vorm van absinth is trouwens de simpelste manier om een blanche te maken . maar de bakermat van goede drank is toch europa en het midden oosten .  Oude Amerikaanse drank recepten zijn vaak slechte aftreksels ….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @haak gebruik van een kookzak is nooit Verkeerd .
    Voor pruimen Stoken is 80 cm zeker niet echt handig .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @matson beginsel voor elke hobby / thuis destilleerder is weten een basis alcohol te maken uit graan . In topic ” Recept voor neutrale graanalcohol gezocht ” vind je voorbeelden.  Ja het is zeker mogelijk om een blanche te maken…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @haak wat heb je voor ketel waarin je gaat Stoken ? En waarom een kolom op de ketel ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @haak als je stenen onderin doet als soort afstand houder en daar de kookzak oplegt is natuurlijk een goed plan  De kookstenen zorgen ook voor meer werveling , verminderen kans op overkoken , geven door zelf langzaam warmte op te…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vlaams Rood" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @wiliam het werken met mout om daar gist oo te kweken is al zeer oud.  Deze oude manier om  gist te maken was dat men nam ketel water hierin mengde men mout 2 :1 met hop bellen en  of men…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    alcohol uit suiker te gebruiken voor absinth is ongeveer hetzelfde als een bad nemen in het water waar de sokken van het nederlands elftal in is gewassen na een van hun verloren wedstrijden . Het suiker stoken met een t500…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Welkom op het forum . Leuk dat absinth je interesse is . Inderdaad zoals alchemist zegt heb ik klein beetje ervaring met absinth het is juist Een van de dranken die ik al vanaf dat ik begon zo een 40j…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Onze eerste Hongaarse Palinka" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @nieuwersluis-stookt .  Ja je kunt versnellen maar Gist moet in zijn normale milieu zijn werk doen. Ga je forceren om te versnellen kun je juist nog meer problemen krijgen .
    Het is nooit verstandig te forceren . .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke set: T500 reflux & Alambiek OF Spaanse alambiek met reflux" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @moonshiner79 als je voor volle smaken gaat en betrouwbaarheid en iets wat leven mee gaat zou ik absoluut een alambiek adviezeren . De t500 is leuk voor hoog alcohol en het apparaat met een koperen helm is een compromis ….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelpulp persen" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @lambik de meeste zakken toch naar beneden . Je vind ook een drap laagje onder in . Met destilatie lrijg je ook nagenieg niets.van de restanten mee.  Meeste gevaar zit dat mensen te lang laten staan te bezinken . Dan…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Onze eerste Hongaarse Palinka" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @nieuwersluis-stookt is het schimmel of kaam .  Zolang het wit of grijs is is geen probleem je kunt heel voorzichtig afscheppen maar als nog maar een paar dagen te gaan is niet meteen een probleem . wanneer blauwe of zwarte…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelpulp persen" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @lambik  je perst voor vergisten of na niet tijdens. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Lambik" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Welkom op het forum .
    Veel antwoorden op vragen kun je al nazoeken via de zoekfunctie . Kom je er niet uit zijn er vele die je vast kunnen helpen.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wijndruiven" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Met een T500 zou je een druiven vergisting kunnen Destilleren voor een alcohol waar je likeuren mee kunt maken .  De druiven kun je eerst persen en de sap vergisten of geheel vergisten en daarna de gefilterde vloeistof in de…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "2e run verdunnen met water" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @cary klopt bijvullen en opnieuw stoken .
    Ja altijd ongeacht wat voor ketel een 2e keer overhalen . 

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 1 dag geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 5 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 7 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens