Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: stinkende meloen ferment dank allen voor de reacties, ga het idd maar weg doen. Het is momenteel een zure slijmerige onwelriekende massa geworden , ik kan me niet voorstellen dat dit nog een smakelijk drankje gaat worden. Was... |
In forum Spirits |
7 jaar geleden |
|
stinkende meloen ferment Beste allen, Ik ben momenteel cantaloupe meloen aan het vergisten. Dit was een flinke hoeveelheid meloen met schil en al. Met wat extra suiker en onder water gezet en met bakkersgist aan het fermenter... |
In forum Spirits |
7 jaar geleden |
|
RE: Thin mash van Bostel Die staat ook op de planning, ik heb de peated mout al in huis. Ik dacht waarom in de afvalbak gooien als we er misschien nog een 2e leven aan kunnen geven. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Thin mash van Bostel Nee wil wel degelijk spoelen, ik spoel met 11 liter water. Maar ik denk dat er nog wel wat vergistbare suikers in zitten. En ik denk dat de bostel nog een hoop smaak kan afgeven aan de mash. Ik ga hem... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
Thin mash van Bostel Ik ga zometeen een tripel brouwen. Nu wil ik de bostel gebruiken voor een thin mash. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan? Ik wil de bostel 6,5 kg met 4 kg suiker tot 30 liter aanlengen en tesamen v... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: 5 granenmix van havens maischen Ok dan dus een thin mash met paarden voer of een volmout whiskey mash. Bedankt voor t advies |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Whisky / Vodka maken van 5-granenmix paardenvoer Als je deze wel zou willen maishen hoeveel mout zou je dan moeten gebruiken? |
In forum Recepten |
8 jaar geleden |
|
RE: 5 granenmix van havens maischen De link verwijst naar een recept als thin mash. Ik wil geen suiker toevoegen en de suikers in de granen omzetten door te maishen. Hier wil ik een gedeelte mout voor gebruiken. Alleen weet ik niet hoev... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
5 granenmix van havens maischen Vandaag een rondje gemaakt door hwt tuincentrum en kwam bij de dierenvoeders de 5 granen mix tegen van Havens. Nu kwam ik het recept van een UJSSM tegen op het forum , maar dit is een thin mash. Ik zo... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Mijn ketel en de bouw ervan Ik vind het ook een meerwaarde om zoiets met gerecycled materiaal te kunnen maken. Maakt de opstart van een nieuwe hobby een stuk prijsgunstiger. En het is waanzinnig als je de eerste druppels shine u... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: Vergisting gestopt na overhevelen, wat nu Ok Bedankt voor de heldere uitleg, ik zal zo nog wat gist toevoegen |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Vergisting gestopt na overhevelen, wat nu Ik heb geen refractometer, hoe corrigeer ik de meting? maar een sg van 1046 lijkt mij nog vrij hoog |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Vergisting gestopt na overhevelen, wat nu Jazeker, eerste bezinksel maar verwijderen.. Ok dan wachten we nog maar even. Heb zojuist een kilo wilde bramen geplukt Die de vriezer in en daar gaan we een mooi flesje meer macereren.. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
Vergisting gestopt na overhevelen, wat nu Hallo allen, Ik heb gisteren na een week gestage vergisting, mijn birdwatchers over geheveld. Hij was al iets afgenomen in activiteit, maar blupte nog genoeg. En ik nam aan dat na overhevelen met wat ... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Mijn ketel en de bouw ervan Gisteren een schoonmaak stook gedaan.. 90 % abv behaald een mooi resultaat dacht ik zo. De eerste druppels alcohol maakt je toch wel erg blij! Wat een toffe hobby! |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |