Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

SaenseOverhaal

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van SaenseOverhaal

@kevin

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "Eigen maaksel en vervolg projectje" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @kees22  Mooie oplossing. Als ik het nu dus goed begrijp komt de damp binnen via bovenkant, pijpje 15 naar beneden in je vat. Daar kan t borrelen in welke vloeistof/pulp/oid en de damp ontsnapt aan (op de foto) linkerkant via…   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Grappa" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @bluesgoor Voor kookstenen kun je een onderin de ketel een laagje lava-stenen voor de bbq gebruiken. Laagdikte net voldoende om de pulp in de zak van de bodem af te houden.

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin vind forumbericht "Wie kan/wil mij helpen opstarten" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Wie kan/wil mij helpen opstarten" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @robbert count me in. Zeg maar welke voorbereiding en dan kan ik t oppakken
     

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin vind forumbericht "Zo simpel is vodka beslag ." – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin vind forumbericht "Zo simpel is vodka beslag ." – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Even Voorstellen" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @peter-berkhout : koelgedeelte is met spiraal vrij eenvoudig (ook voor de niet handige klusser) te maken. Stuk uitgegloeid koper 1 zijde p.buigen en platslaan. Vervolgens vullen met keukenzout en dan om een rond voorwerp buigen.  T zout voorkomt dat de…   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Een simpele liebigkoeler zonder te solderen." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Beste herman,
    22x12x12 t stuk hebben ze bijvoorbeeld bij warmteservice.
    Mijne met 15 koelt absoluut voldoende.

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Een simpele liebigkoeler zonder te solderen." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Beste Herman,
     
    Ik heb al mn onderdelen voor Liebig koeler bij de Hornbach gehaald.
    Heb een 15 binnenbuis 100 cm lengte met een mantel van 22 van 80 cm 

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Appels vergisten" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @pulle :   Hoeveel suiker haal je dan uit 5 kilo appels? Maw op welk percentage potentieel kun je dan bij goede vergisting uitkomen?

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 3 jaren, 12 maanden geleden

    @klompendans30 
    Zie persoonlijk bericht.

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Alcohol meter" – 4 jaren geleden

    @alchemist 
    Ik merk dat er veel verschil zit in het percentage dat een refractometer aangeeft tov het gehalte door een alcoholdobber. En ik neig ernaar dat de dobber nauwkeuriger is, zeker bij hogere alc gehalten (tijdens de tweede overhaal).

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Ook nieuw" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @klompendans30 
    Daalderop boilers zijn veelal van koper. Of via marktplaats of naar de plaatselijke schrootboer.
     

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Is er smaak verschil in afkappen van fermentatie" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Vlamverdeler wil ook goed helpen om egaal onderzijde met vlam te verwarmen.
     

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Alquitara zonder pomp" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert 
    Gelukkig wil ik op smaak distilleren en niet voor een zo hoog mogelijk percentage. Ik ben eerlijk gezegd niet heel erg van het meten. Probeer zoveel mogelijk op zicht, smaak en reuk te doen.

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Alquitara zonder pomp" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @rumo 
    zal volgende keer even meten. Weet dat ik met mijn grotere ketel het koelwater veel koeler hield. Was wel een ‘eye-opener’, t koelwater kan en mag best wat oplopen.

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Alquitara zonder pomp" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @evds : Ik heb de tiny om tussendoor mee te spelen (Normaliter gebruik ik eigen gemaakte ketel). Valt mij op dat met een maximale doorstroom van koelwater dat de afvoer van de alquitara aankan, het water in de schotel toch…   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Alquitara zonder pomp" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @concha : Hier dezelfde ervaring. Ook met een zeer klein pompje al snel teveel watertoevoer. Grootste probleem met de alquitara is dat de uitstroom zo dicht tegen de bovenrand van de schotel zit. Overstroomt dus erg snel bij minimaal debiet….   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Mijn opbrengst is doorgaans (overeenkomstig Alchemist) na twee keer overhalen ca. 10% aan volume van de beginhoeveelheid op drinksterkte qua alc. percentage (45%)

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    Kevin posted a new topic "Te Koop: 20 liter RVS melkemmer met klemdeksel" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Hierbij bied ik een 20 liter RVS melkemmer met bijbehorend klemdeksel aan. Ik heb deze in het verleden met koperen opbouw gebruikt om te stoken, maar ben overgestapt op een grotere ketel. Vandaar nu overbodig. Van de deksel is eenvoudig…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens