-
Kevin antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
Na verhitten de flens op een malletje gelegd en een opstaand randje geslagen.
20210612_145015.jpg -
Kevin antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
Update kolom en flens.
Heb na ruggespraak met onze Nestor uit het Noorden besloten om in de flens een gat kleiner dan m’n kolom te zagen en tot aan binnenlijn van de diameter kolom om de zoveel een inzaag te maken. -
Kevin liked forum post "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
-
Kevin liked forum post "eindelijk mijn potje klaar." – 5 jaren geleden
-
Kevin liked forum post "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
-
Kevin antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
Voor de afdichting zoek ik nog iets. Denk dat de rand te dun is voor een ring van de bakmat van de action
-
Kevin antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
Om de flens om de emmer vast te maken zag ik soort van schroefklemmen langskomen. Leek me een eenvoudige manier voor de bevestiging
Screenshot_20210607-232305_Chrome.jpg -
Kevin antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
Uiteindelijk moet t er zo ongeveer uit gaan zien
20210608_144850.jpg -
Kevin antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
Resteert het voor mij lastigste deel: kolom op de flens maken. Onderzijde van de kolom is niet goed recht gezaagd. Ik vrees dat het solderen dan niet tor slecht gaat lukken. Om dit probleem te tackelen was ik van… Read more»
-
Kevin antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
Dekseltje van de kolom uit een vlak plaatje geklopt. Hiervoor een rond houten molletje gezaagd met de diameter van de kolom en hierom de vlakke plaat rondom geslagen. Moest enkele keren met een brander het koper wat week maken. Uiteindelijk… Read more»
-
Kevin antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
Flens gezaagd van het koperen plaatje
IMG-20210610-WA0004.jpeg -
Kevin antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
Ik wil het deksel niet gaan gebruiken. Wil meer koperoppervlak dus, maar van wat restdelen de kolom opbouwen: oud stuk koper regenpijp 20 cm, restplaat koper voor deksel en restpijpen koper. Heb enkel om flens te maken een stukje plaat… Read more»
-
Kevin posted a new topic "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
Wilde al enige tijd iets omhoog in de liters voor de ruwstook. Ben nu elke keer aan de slag met ca 11 loter in een 15 liter boiler. Tot nu toe geen succes in het vinden van een 30 liter… Read more»
-
Kevin antwoordde op het onderwerp "Nieuwe ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@baukrrhh: onder je kussen!
-
Kevin antwoordde op het onderwerp "Vragen mbt thermometer" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@larsje40: zoals robbert aangeeft met busje, heb ik het busje in t geheel achterwege gelaten. Ik heb met een trappenboir diameter 12 gat op hoogste punt geboord. Hier een siliconenkurk in. Door de siliconenkurk een thermometer van de Zweedse meubelleverancier… Read more»
-
Kevin antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@johnny: Super leuk om te volgen! 👍
-
Kevin liked forum post "Mijn opstelling" – 5 jaren, 3 maanden geleden
-
Kevin antwoordde op het onderwerp "Mijn opstelling" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@edjev: Wat voor pompje gebruik je voor de koeling? Bedoel de zwarte in de spoelbak v h aanrecht. Ben ok op zoek naar een pompje, echter weet niet welke capaciteit ik moet gebruiken. Jouw op te voeren hoogte lijkt me… Read more»
-
Kevin antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren, 3 maanden geleden
Beste heren, Alchemist en Robbert,
Ik volg met veel interesse jullie inbreng op dit forum. Ik hoop dan ook dat jullie nog lange tijd meenemen in de experimenten en kennis! -
Kevin replied to the topic "poging 2 ( wat is dit leuk, wat is dit leuk. )" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@oldnugget Je geeft aan dat je alles gekookt hebt. Dan zijn de enzymen inactief gemaakt. Maischen heeft dan geen zin meer. Beter om de mais apart te koken en dat af te laten koelen tot eertse maisch stap. Vervolgens de… Read more»
- Meer laden