Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

SaenseOverhaal

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van SaenseOverhaal

@kevin

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "snuisterige Jurançon plantjes" – 1 jaar, 9 maanden geleden

    @rinus55 hoi rinus, Ik vond werk relatief meevallen. Staafmixer en daarna prutje paar scheppen op keukenzeef en beetje rond draaien, zodat de mazen ‘open’ blijven.daarna met de bolle kant van soeplepel nog aanduwen en de pulp in een aparte pan….   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "kolom bouwen" – 1 jaar, 9 maanden geleden

    @prins mijn antwoord was meer om aan te tonen dat zelfs met een alquitara al vrij hoog alcohol te halen is. Met de juiste kennis. En dat diegene die deze kennis heeft vaak goede tips heeft. Ikzelf heb een ketel…   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "kolom bouwen" – 1 jaar, 9 maanden geleden

    @prins mijn antwoord was meer om aan te tonen dat zelfs met een alquitara al vrij hoog alcohol te halen is. Met de juiste kennis. En dat diegene die deze kennis heeft vaak goede tips heeft. Ikzelf heb een ketel…   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "kolom bouwen" – 1 jaar, 9 maanden geleden

    @prins hoi prins. Er is een tiny waar robbert met een alquitara zeer hoog alcohol krijgt. Boven de 90 procent. Ik wil niet zeggen dat hij alles weet, maar wel bijna. Ik heb altijd veel aan zijn hulp en tips…   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "snuisterige Jurançon plantjes" – 1 jaar, 9 maanden geleden

    @robbert zeker. T staat lekker te vergisten nu. Aankomend weekend de ketel in.

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "snuisterige Jurançon plantjes" – 1 jaar, 9 maanden geleden

    Ik heb de druiven bewerkt met een staafmixer. Vervolgens over een keukenzeef in vergistingsemmer over gedaan. Met een grote soeplepel kun je in de keukenzeef wat persen. Restant redelijk droog in een kaasdoek en boven vergistingston uitgewringt. Toen had ik…   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "Rum, mijn traject van begin tot einde" – 1 jaar, 10 maanden geleden

    Gisteren na enkele weken met zeer warme dagen een ‘proefje’ gedaan van de rum-to-be. Ik moet zeggen dat de geur en smaak behoorlijk is veranderd en in de goede manier. Ik hou zelf van wat zwaardere smaken en heb hierom…   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal vind forumbericht "Wie zoekt die vindt" – leuk 1 jaar, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "snuisterige Jurançon plantjes" – 1 jaar, 10 maanden geleden

    @robbert beste trossen rob! Wordt zeker een lekker drankje!

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "Gisting duurd erg lang" – 1 jaar, 10 maanden geleden

    @jagdhornblaser beste Tom, Zoals ik jouw foto aflees, zit je al onder de 990 hetgeen betekent dat jouw stookwijn uitgegist is. Normaliter leest jouw meter bij uitgegiste stookwijn ergens rond de 1.000 af, waarbij schoon (kraan)water meestal 990 afleest. Volgens…   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "Appeltaart vergisten." – 1 jaar, 10 maanden geleden

    @robbert zie daarom eerste reactie. T zal wellicht enigszins vergisten. Of en wat t resultaat wordt weet Ray enkel door te proberen. Uiteraard volledig met je eens dat je met goede basisproducten meer kans maakt op een beter en veel…   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "Appeltaart vergisten." – 1 jaar, 10 maanden geleden

    @arvelo wellicht bij je gebak nog een aandeel gerstemout toevoegen en ook een maischstap inzetten? Wellicht dat eventueel zetmeel in t gebak dan ook nog omgezet wordt en een bijdrage aan de vergistbare suikers geeft?

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "Appeltaart vergisten." – 1 jaar, 10 maanden geleden

    Uiteindelijk zal alles waar suiker in zit wel in enige mate vergistbaar zijn. Of t de moeite waard is qua opbrengst danwel smaak is wellicht een poging waard?

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "Welke druivensoort" – 1 jaar, 10 maanden geleden

    @robbert zie die druivenstokken maar s ergens te kopen…. gaat je als normale koper niet lukken…

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "wijnvat in delen vullen" – 1 jaar, 11 maanden geleden

    @saning Als je ca. 1/2 vulling van je vat hebt bijeengestookt, kun je je vat (nadat ie met water is dichtgetrokken en geleegd) wel vullen en dan elke week even op een andere zijkant leggen zodat alle zijdes vochtig blijven.

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "marmitte" – 1 jaar, 11 maanden geleden

    @prins Marmite wordt gebruikt als gistvoeding. De gistcellen gebruiken dit om zo gezond mogelijk te blijven bij het vreten van de suikertjes en af te scheiden in alcohol en CO2. Ideaal moment is dus om voor toevoeging van de gist…   Meer lezen»

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "Eerste rum" – 2 jaren geleden

    @ndre in kookzak en dan mee de ketel in voor de eerste overhaal. Wel zorgen dat de kookzak van de bodem af ligt ivm aanbranden.

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "tankgranaat" – 2 jaren geleden

    Toch zou ik eerder de adviezen van robbert volgen….

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal antwoordde op het onderwerp "moonshinegl nieuw" – 2 jaren geleden

    Hoi,
    Ook toevallig een lokale oud ijzer Boer geprobeerd. Vaak volop koperen daalderop boilers. Daalderop is handig, omdat op de flens van deze boilers relatief eenvoudig een kop/helm te maken is.

  • Profielfoto van SaenseOverhaal

    SaenseOverhaal vind forumbericht "Welkom op Stookforum! Updated 05-05-2024" – leuk 2 jaren, 1 maand geleden

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens