Forum antwoorden aangemaakt

RE: appels en peren

Dat is mooi ik ben mijn fermenter nu aan het schoonmaken en de druiven aan het kneuzen. Ik gooi hier wodkagist van prestige bij en laat vergisten op 15 graden. De sg is ruim 1055 dus 8 procent moet ha...

In forum Vraag en aanbod

8 jaar geleden

Snif, traantje wegpinken. De eerste druiven zijn binnen. 5 kilo nog maar maar dat gaat meer worden. Volgende week koopt tie op wat er op de veiling beschikbaar is. Jan heb je een extra fermenter voor ...

In forum Vraag en aanbod

8 jaar geleden

Over kookzakken gesproken, Ik heb de perfecte calvados ketel. Werkt op stoom. Zou wat voor jou zijn met je boomgaard. Er zwerft ergens een foto op het forum. Het is voor mij teveel gedoe omdat ik zel...

In forum Vraag en aanbod

8 jaar geleden

Dat zou eigenlijk beter moeten zijn want volgens mij is calvados ook een mix van zure en zoete appels. Maar op de ene of andere manier heb ik Granny Smith in mijn hoofd. Ik ben benieuwd hoeveel dat hi...

In forum Vraag en aanbod

8 jaar geleden

Ik heb er ook enorm veel zin in maar wacht nog op mijn boertje uit de Betuwe en zijn Granny smith. Die heeft hij overigens alleen staan om andere rassen te bestuiven. Maar hij laat ze zo lang mogelijk...

In forum Vraag en aanbod

8 jaar geleden
RE: Methanol, blind worden, fabels en feiten.

Kees22 schreef: Verouderen lijkt me iets heel anders dan luchten. Denk het ook. Ik ben een hele simpele boerenlul en vind dat je altijd voor een tien moet gaan. Daar is iedereen het vast met mij ove...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

denk daar maar eens over.met 66 ben ik nog niet blind. Dat is wel het laatste waarvan ik je zou verdenken.

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Elektrisch of toch op vlam?

Zou het een oplossing zijn om de ketel in een pan met water te zetten? Nee water wordt niet heet genoeg om de stookwijn in de ketel naar 100 graden te brengen. Dan moet je andere vloeistof met hoger ...

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden

Robbert, hoop dat de kersensmaak terug komt. Baal behoorlijk. Maar weet nu wel de perfecte wodka van graan te maken, verouderen dus en met de appels ga ik het weer anders doen.

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Jan ik heb net 3 uur verouderen geproefd. Wat een deceptie. Ik ga nooit meer verouderen want de smaak vlakt alleen maar af. Wil je goede kwaliteit wodka van graan dan moet je dat doen. Voor de kirsch ...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Ik ben voor de eerste keer kirsch aan het verouderen. 5 flessen verdund met water wat ik uit kersensap heb gedistilleerd tot 45%. Dit moet 3 uur op 50 graden volgens de theorie (gebruik de Granfather)...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Vermogens regelaar te koop

Leuk, en bedankt Polderstoker.

In forum Vraag en aanbod

8 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Nee valt mee, ik heb 4 gisttonnen nodig en 4 zakjes gist, ik gebruik wodkagist van stookwinkel. Verder heb ik aan 10 tot 12 liter water genoeg. Dat stook ik vanuit de eerste gisston. Dat gaat met de h...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Vermogens regelaar te koop

Omdat ik geen techneut ben heb ik er toch liever eentje met een meter. Je weet nooit waar het goed voor is.

In forum Vraag en aanbod

8 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Polderstoker, ik begreep hem zelf ook niet. kwam er maar niet uit maar nu wel beetje De strategie is als volgt met 100 liter verse appelsap. Regel nummer 1. Geen suiker gebruiken, dat is vloeken in...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
Pagina 102 / 277