Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Reflux versus helm Nee had ik nog niet. Het is maar een experiment zo duur zijn ze niet. heb er wel een sloot kirsch door gegooid dus laat het beslag in de vriezer ook maar even ijskoud worden. Volgens het recept (slagr... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Reflux versus helm Ik ben inmiddels weer aan het stoken. Heb 3 liter water toegevoegd aan de 2 liter 34% van gisteren. En nu kom ik toch weer tot de conclusie dat refflux voor mij beter werkt. Ik krijg veel te veel graa... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Reflux versus helm Dus wat ik eerder beweerde dat er met de reflux meer is uit te persen dan de helm is onzin. Ik moest er toch nog eens over denken waarom ik altijd dacht dat je met reflux meer rendement had. Maar ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Reflux versus helm Gewoon met zadels. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Reflux versus helm Ik ben net een beetje in de olie gevallen dus liep in het bos eens een strategie uit te denken hoe het beste product te krijgen. Logisch want daar gaan we voor, wie wil op dit forum voor 2,- de liter ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Reflux versus helm Net de test afgesloten en ik heb 2 liter van 34% dus omgerekend exact het zelfde als de reflux. Maar wel dus 15 minuten tot 100 graden laten doorgaan. Er zijn dus geen verliezen t.o.v. de reflux. Het ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Reflux versus helm De eerste 250 ml heb ik binnen met de helm en het alcoholpercentage is 60% en stook op 50% vermogen. Je ruik en proef meer kers, zover is zeker maar er is natuurlijk ook 40% sap meegekomen. Hij smaakt... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Reflux versus helm De reflux is klaar, het alcoholpercentage is 92,5% en ik zal zo meten hoeveel er precies uit is gekomen maar dat zal ongeveer 0,7 liter zijn. Smaak is erg lekker en de alcohol smaakt zacht. Proef wel ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
Reflux versus helm Ik heb 25 liter stookwijn staan die is gemaakt van graan en kersensap in plaats van water. Ik ga 10 liter met de refflux stoken en 10 liter met de helm. Ik laat in beiden gevallen de temperatuur oplop... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Leuk Chris, het liefst rode druiven voor wijn maar wit is ook goed. Als ik er 2 fermenters bij koop heb ik minimaal 50 liter sap nodig. Als dat mogelijk is dan haal ik 2 fermenters Jan op en bij jo... |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Melasse vergisten, waterslot wel of niet? Klopt Jan dat weet ik ook nog van rum experiment van 2 jaar geleden. Is klaar en gewoon stoken. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Beginnersvragen Lummel, ik neem aan dat je dan zonder zadels refluxed en weinig koeling gebruikt ? gewoon met zadels en het koelwater hou ik rond 60 graden. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Beginnersvragen Precies Skoldt, maar ik hoef geen maximaal rendement. Wil gewoon de fruitsuikers vergisten en het verschil in kwaliteit is enorm. Sterker, een verschil tussen dag en nacht. Heb kirsch gemaakt met alle... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Ja ik weet dat het lang duurt, daarom had ik Brouwmarkt gevraagd om me adviseren. Maar die reageren niet. Dus fuck dat bedrijf (excuse my language maar ik hoef dat niet te flikken bij mijn klanten) en... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Alleen een tap? Waterfilter? Druivensap? Zonder dat kan ik nog niks. |
8 jaar geleden |