Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kersen stoken

Ik ga de laatste van een sixpack Heineken soldaat maken. Effe wachten op Lummelientje die naar de dierenarts is en douchen. En dan ga ik eens zaken doen in de Betuwe. Kom er vandaan dus wordt een fles...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Precies vertel jij het hem maar van mij neemt hij het toch niet aan. Zal het leeftijdsverschil wel zijn.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Overigens wordt het tijd dat Jan thuiskomt want heb spullen nodig. Je kan toch niet weg in het oogstseizoen, gaat tie van de winter maar naar de Seychellen als hij zo graag de zon wil zien

In forum Spirits

8 jaar geleden

Chris suiker gebruik ik nooit en nooit meer. Het verschil is zo enorm in smaak. Je kan het je niet voorstellen. En dan heb ik het gestookt in de reflux. Volgens mij is de reflux de beste uitvinding oo...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Chris, is het juist omdat er meer suiker inzit dat deze ongeschikt is voor wijn? Goed voor stoken, fruitschaal en sap maar geen wijn dus? Waarom niet? Ik ga trouwens zo de Betuwe in om appelsap te sco...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Chris je hebt het over tafeldruiven. Voor stoken perfect maar daar kan je geen wijn mee maken toch? Weet jij het verschil? Met betrekking met stoken op hout? Het is fantastisch en ik zou het ook z...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Exact alcohol bepalen bij macereren

Hahaha, echt niet! Zal je wat anders vertellen. Was net bij Hotel de Waal in Ochten en die hebben kirsch op de kaart staan.In combinatie met ijs. Heb gevraagd om een lepeltje te proeven. Was van de Ku...

In forum Recepten

8 jaar geleden
RE: Exact alcohol bepalen bij macereren

Dat kan niet anders Skoldt. Er wordt gigantisch gerotzooid met kleur- en smaakstoffen. Maar wat ik dit jaar heb meegemaakt met vers kersensap vergisten slaat alles. Dat is letterlijk de geest van he...

In forum Recepten

8 jaar geleden
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Lummel.... Ik Denk dat je met een thuistap toch een heel eind komt? Of rechtstreeks vanuit je fermenter die je op een bepaalde temperatuur laat lopen.... Dan heb je alleen een reduceer. Co2 fles en ee...

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden

Ok, zo zit dat dus. Gewoon de 1 vergeten. Trouwens het was brouwmarkt die ik gisteren had gemaild m.b.t. De spullen om te kunnen tappen. In flessen wordt niks vanwege het geklieder.

8 jaar geleden

Hoi Erik, Zou je mij kunnen uitleggen wat het verschil is tussen SG, Brix en Oechsle? En heb je voor mij al een recept wat mogelijk in de buurt kan komen van Urquell? Ik kom er niet uit op inernet. ...

8 jaar geleden
RE: Vakantie

Het is dus overal in Europa mis. Voedsel zou wel eens heel duur kunnen worden.

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Gelukkig Chris, ik heb gisteren ook weer achter de kirsch gezeten. Wat een verschil in smaak zeg zonder of met suiker. De 2e keer met suiker is nog wel heel goed. De derde keer mis je de hele kirsch s...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Chris, bedankt voor je vertrouwen. Maar volgens mij kan het niet fout. Staat lekker te vergisten op een oud gistbed. We schrijven hier geschiedenis Chris want dit is nergens te vinden op geen enkel ...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Tjonge wat een gekut om met kersensap te gaan maischen. Ga het allemaal niet uitleggen tenzij iemand het zelfde wil gaan doen. Maar heb zelfs de Grainfather overstuur gekregen omdat alles aan elkaar g...

In forum Spirits

8 jaar geleden
Pagina 110 / 277