Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Helemaal precies weet ik het niet meer maar tussen de 0,5 en 0,7% alcohol had er nog wel ingezeten volgens de sg meter. Volgend jaar ga ik het allemaal weer anders doen met de kirsch. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Erik, denk niet dat er nog veel alcohol gevormd kan worden. Wat zegt je tilt? Chris kan volgens mij niet mislukken. En ik ga zelfs geen nieuw gist gebruiken. Gewoon de wort afkoelen en op het oude gis... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ik heb nu voor de 3e keer de kersen met suiker gestookt maar de derde keer ben ik toch minder tevreden. De smaak zit nog absoluut in het sap maar de suiker zit me dwars. Ik ga dus zometeen een nieuw e... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: bouillabaisse maken Goh zou Lummelientje honger hebben gehad. |
In forum De kookhoek |
8 jaar geleden |
|
RE: bouillabaisse maken En we gaan weer maken. Eerst tomaten ontpellen en groente snijden. |
In forum De kookhoek |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Schuimen doet het inderdaad heel erg. Gewoon verwarmen tot 80 tot 84 graden en het schuim steeds afscheppen. Dit werkt bij mij en geen antischuim nodig gehad. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ja het is inderdaad schrikbarend weinig maar wel van superkwaliteit. De 2e stook ga ik ook op eiken leggen, althans dat wil zeggen Bourbon vaten uit stookwinkel. Maar uit het bos ga ik ook meenemen. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ik heb gisteren uitgebreid kirsch geproefd tot uurtje of 3 en ben aangenaam dronken geworden en super geslapen onder de airco. Wat een nacht, krankzinnig als ik moest pissen liep ik echt tegen een muu... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Chris 1 bier is geen bier. Een vriend van mij had 2 verstandkiezen wegsneden bij de kaakchirurg en mocht absoluut geen alcohol maar en ging s'avonds aan de whiskey in het kader van ontsmetting en daar... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Goed om te horen Chris dat het beter gaat en bij jullie dragelijk is. Hier is het niet meer normaal. Hahaha, ik mag zelfs niet meer stoken van het waterleidingbedrijf. Dikke doei dus ik blijf stoken e... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) En voor de derde keer staat het sap nu te gisten. Eerste keer dus geen suiker, 2e keer 3 kilo suiker en nu voor de derde keer met 3 kilo suiker. Sap smaakt nog steeds goed. Wie weet nog wel een 4e kee... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Nog een klein halfuurtje en dan heb ik de 2e stook laten marcereren in verse kersen en deze zijn meegegaan in de Grainfather, Lekker handig zo'n rooster. Ben benieuwd of de smaak in de buurt komt van ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Nee gewoon opwarmen tot ongeveer 82 graden, schuim afscheppen en hup de reflux in. Cuts maken heb ik altijd zo n gedoe gevonden. Het slechte is er dan toch wel uit. Volgens mij ooit een tip van Chris.... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ben overigens weer aan het proeven maar echt, die zonder toevoeging van suiker blijft 20 seconden hangen. Als er nog morellen waren kocht ik weer 50 liter. De 2e keer is echt een stukje minder. Die ga... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Precies en zolang het sap lekker smaakt met suiker erbij kan je het ook stoken. Anders gezegd, zou je het sap met de toegevoegde suiker nog op je ijs gooien. Zoja volgende ronde maar ik beloof je dat ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |