Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Dat resultaat heb ik inmiddels. Iets minder sprankelend maar nog steeds een super kersensmaak. Deze gooi op kersen die ik nog heb kunnen bemachtigen. Misschien zo nog even de Betuwe in voor 3 of 4 kil...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Het kan beter , ik hou niet van slappe zakken . ? Lummelientje ook niet. Wel van diamanten. We sturen je echt wat we beloofd hebben. Maar dames bloot handel dood. Bovendien zit ik de kersen.

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden

Dit is bizarre, gisteren 25 liter uit de ketel weer op het oude gistbed gegooid met 3 kilo suiker. Start gisten weer na een klein uurtje, een uur later moest ik ton buiten zetten want het spoot uit he...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ik heb net de kirsch weer geproefd en ik proef echt 20 seconden kersensmaak. Bij de 5e tot 12e seconde het meest en daar komt er nog een 2 golf met smaak. Jammer dat ik van deze kwaliteit maar een kle...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Matt heb je al gestookt? Als je dat gedaan hebt gewoon het sap weer vergisten met suiker de kwaliteit is nog zo goed dat kan makkelijk en nog een derde keer ook weet ik van vorig jaar. De kwaliteit di...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Temperatuur gisting

Man man man, moest naar buiten rennen met die ton en had het waterslot er al vanaf. Dit voor het nageslacht.

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

Deze gist ontplofte, echt het is dat ik het zag anders was ik voor de 2e keer vandaag de lul, nog los van al het andere geknoei.

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

10 voor 6 hoorde ik het eerste belletje, altijd goed voor een klein stijfje en heb nog even gewacht maar hij doet het echt. Mijn conclusie niet blindstaren op die 30 graden. Het gist doet het gewoon.

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

Ik heb mijn kirsch/stookwijn net uit de grainfather op het oude gistbed gegooid. De temperatuur was 33 graden maar had ook geen zin om te wachten. Dit was rond vijven en ben benieuwd of ik een plopje ...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

Een T-bone misschien? Zou er bijna voor de Argentijn fietsen maar daar moet ik volgende week waarschijnlijk al naartoe in Arnhem. Het zijn de laatste kersen die Lummelientje net heeft meegenomen war...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ik heb gisteren 2 tonnen voorzichtig voor de helft uitgeschept en in de connical fermenter gedaan. deze was achteraf nog niet helemaal uitgegist. Krankzinnig heeft 6 dagen gestaan. Nu ben ik aan het s...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Waar zit iedereen ?????

Ik zeg doen, defensie mocht ook de hei in brand schieten. Wat zijn die ambtenaren meer als echte moonshiners?

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden

Kijk nu is hij gelijk € 50,- meer waard.

8 jaar geleden

Inderdaad een mooie site kan niet anders zeggen. Gist en hop kom nog niet uit maar de fermenter is toch even in gebruik voor kirsch maar zodra ik ruimte heb koop ik 6,5 kg mout voor de Grainfather (of...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Maakt niet uit, als maar duidelijk is dat het een "echte" Nimrax is.

8 jaar geleden
Pagina 112 / 277