Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Jan, het lege kratje waar alle drankflessen in zaten die je hebt weg gemieterd ;-), zit statiegeld op bij de Jumbo. Verder belde microsoft afgelopen vrijdag telefonisch weer dat je nog steeds in mijn ...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ik weet in ieder geval met de wodka gist van Still dat deze krachtig genoeg is om zeker 2 keer op het oude gistbed te vergisten. Jammer dat het zo warm is de komende dagen. ik had graag rond 20 graden...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Welke gist ga jij gebruiken?

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ik vrees dat ik rond die tijd nog aan de koffie zit. Zal voor mij wel half 12 worden denk ik.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Met de Grainfather kan je weer snel gekoeld op het oude gistbed pompen. Dat is wel een voordeel. Wat suiker of glucose erbij en gaan voor de 2e ronde. Ik zou het sap niet aanvullen met water. Dus in j...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Dan kun je wel 2 tonnen doen en dat is makkelijker om het sap na stoken weer te gebruiken. Of wie weet heeft hij nog 25 liter over. Champagne gist Had ik achteraf wel kunnen bestellen maar heb ik n...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Volgens mij heb ik verschillende keren het sap vergist en bleef de kwaliteit lang goed. Ik dacht 1 keer zonder suiker en sowieso 2 keer met suiker. En nu ik de connical fermenter heb kan ik uit 4 tonn...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Het nadeel van 1 ton is, tenminste daar kwam ik vorig jaar achter dan het dan moeilijker om het gestookte sap te hergebruiken op het oude gistbed voor de 2e ronde met suiker toegevoegd. Als je begrijp...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ben de tonnen voor de gelegenheid goed steriel aan het maken met alcohol want € 50,- aan sap per ton is toch wat anders als 8 kilo suiker. Heb er echt zin in. Ga morgenvroeg ophalen dan is het misschi...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Hahaha, zijn de meisjes in verwachting?

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Zullen dat maar niet doen Troet. Laten we de geheimzinnigheid koesteren.

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Wijn maken (eventueel met de koeler en conical fermenter)

Hahaha, het moet godverdomme niet gekker worden. Laat het effe op me inwerken.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

He Jan, zie dat je hebt 1000 leden. Gefeliciteerd man. Ik neem er een Bloody Mary op!

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Gisteravond kregen we bezoek en heb alle tomatensap opgemaakt helaas. Maar had nog een half glas naast mijn bes staan staan. Had dus! Lummelientje maar snel op pad sturen om tomatensap te halen. Is ge...

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Wijn maken (eventueel met de koeler en conical fermenter)

Ja hoor ben eigenaar van 100 liter morrelensap. Morellensap 5 kg (+/- 5 liter) €10,00 20 €200,00 ...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
Pagina 116 / 277