Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Voor spelen met vermogen is de Grainfather echt fantastisch. Je hoeft ook nauwelijks te koelen, niet dat water nou zo duur is. Maar ik vind het ook veiliger mocht de waterdruk wegvallen als je net sta... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Dat was wederom een bijzondere test. Er zat nauwelijks alcohol meer in maar grappig dat met stoken op 30% vermogen je elke druppel eruit kan persen en dat de alcohol niet verder zakte dan 30% en niet ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Erik ik heb gisteren doorgestookt op 30% vermogen en maar ik kwam niet lager dan 30% alcohol met helm en toen kookte de stookwijn. Ik ben nu opnieuw aan het verwarmen om zo het toch nog even met de r... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Ik ga ook hout gebruiken het hoeft maar 10 dagen. Ik heel benieuwd wat dit gaat worden. Maar wat ga ik zo doen? Refluxen schijnt een gruwel voor whiskey te zijn, strippen of gewoon op 35% doorstoken t... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Dat is inderdaad wel handig. Zit nu op een kleine 2 liter en de laatste 250 ml had een percentage van 58% maar smaakte nog steeds geweldig. Laat hem dus nog even doorlopen. 50% is zeker stoppen. Maar... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Heeft mij eens een dure pers gekost,en het mooie Adriana was niet kwaad? zet hem in een bak,een voor het wasmachine.krijg je tenminste geen rotzooi in huis,en een omgekeerde emmer over het waterslot,h... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Ben overigens aan het stoken want na 2 dagen was de stookwijn al schoon en ideaal dat je gist kan aftappen met de fermenter. De smaak is geweldig maar nu weet ik niet of het aan het de whiskygist ligt... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Lummel je moet er wat voor ondergaan wil je te drinken krijgen,zo ga je de borrel straks nog meer waarderen.?? Zeg dat wel, het is nog een grotere rotzooi geworden. Ik hoopte dat het ergste al was ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Ik heb met de paar maanden dat ik nu aktief ben geleerd dat Lummel toch van alles de fout krijgt dus daarom ineens het idee 🙂 Ben niét heel goed in vlaams maar inderdaad ik krijg van alles wat fout g... |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Nu niet dat ik het al nodig heb want bier brouwen is voor mij voorlopig nog verre toekomst maar Lummel kan anders best ineens alles terug loskoppelen en een video maken met alle details 🙂 Alsof lumme... |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Klopt. Ik zie hem ook niet maar JAC heeft het er wel over. Die gebruiksaanwijzingen moeten echt beter want dit is geklooi als je niet technisch bent. Misschien zijn die kiwi’s in de bush bush wat meer... |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Laat ik maar lachen maar dit begrijp je toch niet. Wat heeft die gist een kracht. Op het oude gistbed en kijk wat een rotzooi. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Mobiel is de site wat lastig want je niet of nauwelijks reageren zeker niet op grotere topics. Maar het is zelfs mij gelukt. Niet driftig worden (al valt dat soms niet mee) en een beetje draaien en... |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Bij mij is het droog maar er is dus wel wat gedoe. Erik heeft de mantel met het logo Grainfather goed zitten en bij mij zit deze andersom stond wel ergens te lezen maar toch. De gebruiksaanwijzing is ... |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Correctie duurt 10 dagen temp koeler nu 5 graden fermenter 15, 4 |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |