Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 En het waterslot loopt alweer met deze 14 liter sg1065 en doe het nog een keer. In theorie kan ik met 1 zakje whiskey gist 6,00 van stookwinkel dus 24 kilo graan a 1,- ( de mijne, weet niet wat Jan h... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 De koeler gaat hard maar ben nu even te druk met spoelen en de Grainfather opnieuw met 5 kg graan dus nu effe data zonder foto’s 5 kg graan op 17 liter water resulteert in 14 liter met een sg van 1... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Drap oude gistbed en 100% uitgegiste stookwijn nog 9 graden en dan gaat er weer 14 liter wort op Deze is bijna 25 graden kijken hoe snel het weer gist |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Ben aan het koelen in de Grainfather tot 25 graden en dan gaat er 14 liter op het oude gistbed de ton ben ik nu voorzichtig aan het overhevelen de fermenter in |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Deze wil jullie niet onthouden moet je kijken hoe schoon de wort is als je maar 5 kilo gebruik Over 13 minuten klaar, meten en koelen tot 25 graden en dan op het oude gistbed. Straks weer data ben ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Eerste 45 minuten zijn voorbij en de sg met 5 kilo gerstemout en 17 liter 45 minuten op 63 graden is uitgekomen op 1046 volgens de Refractormeter. Nu eerst douchen want moet ook nog gebeuren en over 4... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Chiller Grainfather eerste 45 minuten |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Ik zie nu ik er dicht op sta dat er een streepje in het schermpje zit. Bij jou ook Erik. Boeit me niet want je moet er met je hurken voorzitten om het zien. Maar hoop niet op een storing maar de pom... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Grainfather staat 17 liter te verwarmen naar 63 graden en daar gaat zo 5 kilo bij voor 45 minuten op 63 graden en 45 minuten op 73 graden. Waarom niemand die het weet dus doe het toch maar. Koeler ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 En nu ben ik aan het klootzakken want het was de temperatuurmeter van Govda en de voeler lag in de zon. Ok nu maar een foto dan |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Ik verwacht geen problemen omdat het in de cave slechts 21 graden is en veel hoger wordt het ook niet misschien hoog zomer 24 graden. Ik las van de week vanuit mijn hotelkamer dat het bij jou nu al ve... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 15 mei heb ik ongeveer 13 kilo mout laten vergisten en ik zie nog wat activiteit in het waterslot maar deze ton ( met zo weinig mogelijk gist) gaat straks de conical fermenter in om minstens een paar ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter We hebben er mooi een vriendje bij Erik? Laat Marco dan ook gelijk maar uitvinden hoe je er 2 aan de chiller knoop. Wij hebben onze portie gehad. Gaat hij vast melden! |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Recept voor de "echte" Limoncello mh, mijn tweede probeersel met citroenen is niet helemaal goed gegaan. Ik heb de citroenen ongeveer 3 weken in de 95% alcohol laten trekken. Ruikt goed, echter als ik het aanleng met water en suiker, ... |
In forum Likeuren |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Spullen binnen gekregen vandaag fermenter gelijk gespoeld met pbw en daarna met starsan.Slangen aangesloten een vergiste neipa erin om te coldcrashen .Pomp in de vriezer in een alcohol emmer gedaan te... |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |