Forum antwoorden aangemaakt

RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Zei ik toch, dit moet je toch iets meer gaan uitventen want je hebt de perfecte spullen ervoor in je winkel. En wat vond je van de smaak? Gelijk goed? En nee, die klojo is er nog steeds niet en de t...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Smartstill ervaringen en tips

@William, Dat is inderdaad een mooi lijstje en ik gebruik ook gerst en denk dat het klopt. Zit even uit mijn hoofd te rekenen ( en uit mijn geheugen te putten) en ik kom op 24 liter/90% dus zit aardig...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Smartstill ervaringen en tips

Inderdaad Willempy met graanstook moet je niet teveel weggooien want er zit maar 6% alcohol in, tenminste zonder toegevoegde suiker. Ik stook met de reflux en gooi voor de vorm 50 ml weg ( weet niet o...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

En hoe gaat het met de reflux deze keer? Zit nog te wachten op mijn speeltjes. Pff altijd laat hier. Gisteren even wat onderzoek gedaan kwam ik deze tegen op you tube. Leuk, lekker muziekje eronder ...

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Ik heb hier zo’n beest nog nooit gezien maar wel in Suriname. Wat een rotbeesten ze steken tot bloedens toe. Wat je hier wel heb (Utrechtse heuvelrug) en dan specifiek egelmeer ( je kan erop googelen)...

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Ik ook maar dat is dan wel heel vroeg toch?

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Hoi Jan, bedankt voor de mout maar dat is alweer een goeie. Wat is ppm? Ik heb er ooit op gegoogeld. Kleur of zoiets toch? Zal er vanavond nog eens uitgebreid op googelen maar eerst effe bijkomen, gis...

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Van harte gefeliciteerd Jan ook namens Lummelientje. Ik blijf het forum mobiel volgen hahaha en vast nog wel reageren. Zometeen fietsen langs de Rijn en Lek richting Kinderdijk en morgen een rondje ha...

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Aha, dan heb ik niet goed gekeken. Zal ik van de week nog eens proberen. Donderdag wordt er niet geleverd toch? In ieder geval ben ik woensdagavond weer thuis dus mocht donderdag kunnen dan graag a...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Jan ik heb net het deksel bij je gekocht en even gauw bij de Wijckgaard gekeken. Maar volgens mij moet je direct afrekenen tegenwoordig. Vorig jaar niet. Da's wel lastig want hij kan er geen peil op...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Je kan haar toch moeilijk op een droogje zetten toch?

8 jaar geleden
RE: Babydragon op de grainfather

Hihihi, Je kunt ook 2 refluxen kopen. Afgelopen week al 2 op het forum. Nu heb ik weer een beter debiet. Zeker op 70 graden. En wil ik meer dan 96% halen gooi ik 92% nog eens door de reflux. Ok, is fl...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden

Vooral meer water ? Een piepklein beetje meer water, dus toch nog halve liter 90%. Doorgerekend gooit Chris dus op 100 liter stookwijn 2 liter 90% weg. En jouw 25 liter 3% is ook nog eens ruim een ha...

8 jaar geleden

Knijpen tot 52-53 graden. Lekker langzaam voor een beter resultaat. Waarom een beter resultaat? gewoon knallen op 70 / 72 graden. Je gaat toch verdunnen. Wat kan het schelen of het resultaat 92% is...

8 jaar geleden

En? Hoe gaat het met de reflux?

8 jaar geleden
Pagina 145 / 277