Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Pils maken 2018 Hebben wij weer. |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 ok, zo zit dat. Je moet het maar weten. |
8 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Die ken ik nog wel van vroeger ja. Gewoon 6 kopen direct vullen en deze co-2 patronen doen de rest? En hup weer 30 liter de fermenter in? Dat zou een goed idee zijn. |
8 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 De Belgisch speciaalbieren zijn doorgaans wel goed maar dat is ook in Nederland. Stelle Artois vind ik de minste pils in België, zal geen kroeg ingaan die dat alleen op de tap heeft maar na 1 jupiler ... |
8 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 hahah, op 1:24 stop gezet om zelf even een gouden rakker te openen. Proost. Nu weer verder |
8 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Toch haat ik flesjes, ik drink pils ook altijd een blikje ( Heineken). De een haat dit merk en de ander houdt van de vlakke smaak. Grolsch vind ik niet te zuipen bijv. Maar uiteindelijk wil ik de kwal... |
8 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 ben toch eens curieus wat het allemaal kost . Als ik dit nu al lees ben je al zo een 2500 euro kwijt aan apparatuur alleen en denk niet dat we dan al rond zijn want eens het bier klaar is moet het nog... |
8 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Als het bier mislukt kan je er toch altijd nog een goede whiskey van stoken toch? |
8 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Dan is het water opgelost, ik vroeg me al af of dat osmose water goed zou zijn maar met toevoegingen dus wel. Is daar iets kant en klaar voor of moet je de ingrediënten die je net noemde apart kopen? ... |
8 jaar geleden |
|
Pils maken 2018 Wat is nodig en wat gaat het kosten? In ieder geval een Grainfather, goed water, mout, gist, hop en de juiste temperatuur om te kunnen ondergisten en dan hebben we dus een conical fermenter nodig en ... |
8 jaar geleden |
|
RE: Recept voor de "echte" Limoncello Ook een mooi kleurtje. En inderdaad met suiker moet je heel voorzichtig zijn. |
In forum Likeuren |
8 jaar geleden |
|
RE: Recept voor de "echte" Limoncello Inderdaad, smaakt met een leuk etiket toch lekkerder als direct uit een weckfles. Voor de rest twijfel ik niet aan de kwaliteit. |
In forum Likeuren |
8 jaar geleden |
|
RE: Mijn VM Systeem Met zulk een systeem bekom je een hogere alcohol-concentratie. Rond de 95 %, t.o.v. een T500 reflux-kolom toch wel een 2-tal procent hoger. Ook ligt je destillatiesnelheid veel hoger. Dit doet niets a... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: Mijn VM Systeem Dat hopen we dan maar.. |
8 jaar geleden |
|
RE: Mijn VM Systeem Gompie heb gegoogled op azeotroop en het zal vast. Debiet ken ik wel van aardrijkskunde HAVO maar dan nog? Is dat door je gemeten? |
8 jaar geleden |