Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Een keer meestoken bij iemand met een T500/grainfather + Alambiek Altijd welkom .... Ben zelf nog vol op aan het experimenteren en leer elke dag nog bij. Ben nog maar zelf 3 maanden bezig met deze moeilijke hobby. Het is geen moeilijke hobby je moet het slechts een... |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Mashen of Maischen Even een follow-up, mijn whiskey-Rogge-mout-mash heeft nog 2 dagen staan borrelen maar het was behoorlijk snel afgelopen. Op zondag heb ik alle bloem eruit gefilterd, enorm gedoe, en daarna overgeheve... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Mashen of Maischen amai netjes die hoeveelheid ik heb ook juist mijn eerste stook in de grainfather gedaan wel met reflux ... Liep lekker dat je zo het vermogen kan regelen. gewoon suikerwash met turbo gist vino meter g... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Waar zit iedereen ????? In mijn hok want ik heb net 5 liter alcohol uit mijn klauwen laten donderen. 5 liter pure alcohol vn 92%. Ja dat hebben er meer gezegd. Maar aangezien ik een opgewekt mens ben en toevallig in het b... |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Waarom zit er verschil in wodka kwa dronken zijn Ik stook met de reflux dus vermogen maximaal en hou het koelwater op ongeveer 70 graden dan loopt de alcohol lekker door, sterker je bent zo klaar en ik haal nog steeds 88/89 procent. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Waarom zit er verschil in wodka kwa dronken zijn Ik drink niets uit de winkel maar als ik die troep drink ben ik de volgende dag strontziek van mijn eigen troep 40-45% kan ik een of 1.5 flessen op met een krat maaskantje en de volgende dag het zelfd... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Waarom zit er verschil in wodka kwa dronken zijn Man man man wat een monster die Grainfather en ik krijg er handigheid in. Derde keer of 4 gestookt weet het niet want zit inmiddels de godendrank te drinken maar dit is de foto. 2,5 liter kraanwater a... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Waarom zit er verschil in wodka kwa dronken zijn Nu word ik helemaal gek. Na even doorproeven is mijn mening weer omgedraaid. Ik vind de derde keer overhalen toch lekkerder. Ik heb dus een 2e refluxstook (1 liter) gemengd met 2,5 schoon kraanwater e... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Waarom zit er verschil in wodka kwa dronken zijn Klopt 90% is geweldig al maakt mij dat in dit geval niet uit, gaat gewoon rechtstreeks in de verse jus. Heb net de afgekoelde ketel open gemaakt en ik vond er wederom geen aangename geur in zitten. (l... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Voor en nadelen aan au bain marie stoken Klopt je kan er ook 96% alcohol mee halen want je brengt de alcohol van stookwijn tot ongeveer 80% en die mik je zo weer terug om nog een keer over te halen (het is toch veilig) en dan ben je er. Er i... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: Voor en nadelen aan au bain marie stoken Lummel is deze au bain Marie ?? Ja onder de temperatuurmeter zie je de vulopening van de tuinslang die ik vul met heet water tot het glazen buisje en dan verwarm ik dat tot maximaal 110 graden want al... |
8 jaar geleden |
|
RE: Waarom zit er verschil in wodka kwa dronken zijn Ik ben op zoek naar de allerbeste manier op een gegeven moment weet je wat je wil. Ik denk dat wodka (graan) gewoon 2 of 3 keer reflux is. Smaken verschillen. Alambiek heb ik gedaan maar is te graner... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Waarom zit er verschil in wodka kwa dronken zijn Klopt 90% is geweldig al maakt mij dat in dit geval niet uit, gaat gewoon rechtstreeks in de verse jus. Heb net de afgekoelde ketel open gemaakt en ik vond er wederom geen aangename geur in zitten. (l... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Voor en nadelen aan au bain marie stoken
|
8 jaar geleden |
|
RE: Voor en nadelen aan au bain marie stoken Johnny het heeft geen zin om stookwijn in een ketel kokend water te hangen. Het water wordt niet heet genoeg dus moet je met druk/stoom werken. Ik heb zo'n ketel en ben er heel blij mee al denk ik dat... |
8 jaar geleden |