Forum antwoorden aangemaakt

RE: Waarom zit er verschil in wodka kwa dronken zijn

Resultaat teruggewonnen exact 0,9 liter van slechts 90% omdat ik de temperatuur van de reflux op 70 graden heb gehouden want dat loopt tie sneller door. Ik vind het een ongelofelijk apparaat. De cuts ...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Waarom zit er verschil in wodka kwa dronken zijn

Ik denk dat Gompie gelijk heeft. Ben nu 1 liter geweldige 100% graanwodka voor de 2e keer aan het overhalen in de reflux en cuts aan het maken. Maar proef al gelijk het verschil. En van goede kwalitei...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Mashen of Maischen

Net de afgekoelde ketel open gemaakt maar wat een stank. Ik had slechts 1,7 liter a 50% gestookt plus 2,5 liter water zodat de grainfather niet droog zou koken. Ik ga dus nog een keer wassen. Benieuwd...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ok hier de cijfers. ik ben een amateur dus pin mij er niet helmaal op vast en ik ga dit experiment herhalen. 1,7 liter x 50% = 0,85 liter naar 100%. Ik heb net 0,78 liter gemeten a 89% en heb de Grain...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ben net de eerder genoemde 1,7 liter 50% aan het overhalen in de reflux. Nu ben ik serieus benieuwd wat ik verlies. Smaak is overigens super. Ik ben vanaf nu van mening dat wodka 1 of 2 keer door de r...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Moet je doen. Krijg je geen spijt van. Ik krijg zo langzamerhand zin om pils te gaan brouwen maar dat kost weer een paar centen heb ik gezien.

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Jan welkom en René grappig dat jij ook heb ervaren hoe efficiënt de t500 is. Voor neutrale alcohol is het gewoon de allerbeste keus. Top ding. Misschien krijgt Jan deze wel voor zijn 60ste verjaardag?

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Amylase ervaringen

Het meeste wordt omgezet in de eerste 20/30 minuten, althans dat heb ik gemeten maar ik laat de Grainfather 90 minuten aan. Daarna gebeurt er niet veel meer dus dan snel afkoelen en de gistton in.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Wie wel?

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Net als een vrouw geef het de tijd.

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Eerste stook

Chris ik heb gisteren ervaren dat de naloop met reflux een fantastisch product geeft. Heb je zicht welke hoeveelheden je wegkiepert? Want dat is het als je met reflux kunt nastoken. Hoop dat meer foru...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Hallo hier Mariussenior, weet iemand of je van bloesem olie kan maken met de alambiek ?

Hoeveel bloesem heb je? Google eens op rozenolie maar schrik niet van de benodigde hoeveelheden.

In forum Recepten

8 jaar geleden

Precies, daar komt het feitelijk op neer.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Het residu (afgekoeld) is nog effe aangevuld met 2k suiker en ook op het oude gistbed gegooid en het waterslot loopt weer als een zonnetje. Terwijl ik dit schrijf voel ik intens medelijden met markB d...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Heb een minuut geleden de ketel uitgezet. Ik heb exact 0,45 liter van 80% er nog uit gekregen en deze smaakt het allerbeste. Die had ik normaal weg gegooid. Met de hoed heb ik teveel graandrank gekreg...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
Pagina 156 / 277