Forum antwoorden aangemaakt

RE: Wodka stoken

Ik zou het ook wel willen proberen maar hoe vlieg je dit aan? Heb je nu wel enzymen nodig met alleen zetmeel of niet. En wat is de theoretische opbrengst, Als je enzymen nodig heb koop ik deze in iede...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Het proces van maischen en hoeveel vergistbare suikers is exact te volgen met een refractometer uit stookwinkel waar ik iets van 30 voor heb betaald. Hoe werkt het, in de Grainfather zit een pomp die ...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Inderdaad mooi om te zien. Wat is je alcolpercentage want hij loopt behoorlijk door.

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden

Ik meen dat ik in beide gevallen 17 liter water had gebruikt en heb volgens mij gemeten voor het spoelen. Zal nog wel ergens op het forum staan. Los daarvan was gewone gerst een drama om te verschrote...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ik had beiden geschroot en ik had een keer 3 kilo gemout gerst gedurende 1,5 uur en een keer 3 kilo gemout en 3 kilo ongemout. De SG was in beiden gevallen exact gelijk. Misschien moet het kunnen maar...

In forum Spirits

8 jaar geleden

De kilo geschrote mout wordt omgezet in suikers maar die mout haalt de suikers niet uit de aardappels. Misschien 8 uur laten staan op 65 graden maar ik heb het dus wel getest met 50% ongemout graan e...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Mick alleen geloof ik niet dat mout gaat werken. Ik heb wel eens ongemoute gerst samen met gemout gerst 1,5 uur op 65 graden gehad maar de ongemoute gerst deed helemaal niks. Alleen de gemoute gerst w...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ik heb nu 4 maal gestookt met aardappelen en je moet ze ongeschild koken dan mixen en aanvullen met water dan op 2uur op 67 graden brengen en houden ,amylase toevoegen en laten omzetten in suiker. Da...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: T500

@ mauser, veel stookplezier, geniet er van! @ lummel, blij dat er weer een t500 stoker bij is hahaha, het wordt al bijna een heel t500 leger op het forum 😛 Door stookforum kunnen we zo langzamerhand ...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Wietolie, een gift van de goden!

100% nuttige bijdrage Titus aan dit topic. Alleen de minuten op de kop af? Misschien is 131 graden wel beter op 28 minuten. We weten het niet. Je kan de dure wiet niet verprutsen als je er een paar gr...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: T500

Hahaha, zo blij als een kind. Daar halen wij "ervaren" t500 onze neus voor op. We zijn onze eigen tijd vergeten! Ik neem wel aan dat je stookwijn hebt toch?

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Zo zou ik het ook doen (behalve koken) maar doe het niet, wat een werk maar ben wel heel erg benieuwd naar de smaak.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ik kan me zo maar voorstellen dat Skoldt gelijk heeft met 2,8% op 9 kilo. dan moet je toch gaan werken met 20/25 kilo om een beetje in de buurt van de opbrengst van graan te komen. Dan wordt het enorm...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Geen idee waar al die slangen voor dienen maar ziet er spectaculair uit. Welkom en zouden we de 1000 leden gaan zien dit jaar? Aan de Vlaamse Stokers ligt het in ieder geval niet.

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: is de mash klaar om te stoken?

Bedankt voor de snelle reacties. Dan weet ik wat ik moet doen. Ja gewoon stoken. Het is klaar. Las je posting nog eens over en kon nog reageren. Op 8 kilo suiker gebruik je 21 liter water. Uiteind...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
Pagina 158 / 277