Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Gist(smaak) verwijderen. Ik ben 6 jaar geleden ook met Alcotec begonnen want het is ook de goedkoopste gist en daar begin je meestal mee als je nog nooit stookwijn heb gemaakt. Maar met mijn eerste ketel had ik ook een enorme... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Gin ziet troebel. Marcereren geeft inderdaad olie en soms veel ook heb ik gemerkt met citroenschillen dan is Chris de beste adviseurs op te lossen. Leuk experiment gedaan afgelopen zomer Ik heb nog bijna 2 liter alco... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Gin ziet troebel. En waar heb je de alcohol van gemaakt. Met graan of citroenschillen en anderen ingrediënten krijg je inderdaad olie maar suiker geeft toch geen olie? Ben benieuwd wat dus de pure alcohol is geweest. W... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: alambiek veel verlies Ik ook Hobbyman, de laatste alcohol kost een hoop aan energie en tijd. Dat is ook de reden dat ik met Turbo een simpele som maak, meer suiker (8,5/9kg) per zakje Turbo en ik stook redelijk vlot 5 lite... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: De stookforum BBQ 30 Juni 2018 Ben net terug uit bos met de hond en zit aan een wijntje maar ga toch maar sinaasappels persen voor mijn graanstook want ik weet het product wat ik stook nog steeds geen naam te geven. ik weet wel dat... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: alambiek veel verlies @lummel, ligt er een beetje aan hoe lang ik doorga in de tails. Wat ik de moeite nog vindt met energie input tegenover kwaliteit. Ik ook Hobbyman, de laatste alcohol kost een hoop aan energie en tijd... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: De stookforum BBQ 30 Juni 2018 Ik wilde net uiterst netjes uitleggen dat mijn boerenfox nog niet voor de helft zo geil is als zijn baas. Maar ja wat wil je met een smeer olie op je lul. Maar dat mag ik van mijn vrouw niet zeggen. W... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: vraagje over alkoholpercentage Mijn volgende fermentatie is klaar en nu aan het uitklaren. maandag zal ik eens wat experimenteren met de vermogenregeling en het zodanig proberen te regelen dat er ipv een straaltje er slechts druppe... |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Stook Avondturen Ray Dat verouderen ga ik straks ook doen met alcohol uit graan. Gewoon 3 uur in water van 50 graden was het toch? Ik vind alcotec48 scherper dan het blauwe zakje uit stookwinkel maar ik ben sowieso klaar ... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: vraagje over alkoholpercentage Denk ik ook dat je meer alcohol gaat krijgen. Je had op 10 liter in theorie 1,7 liter alcohol kunnen halen van 100% en je haalde maar 0,9 liter omgerekend naar 100% dus je verliezen zijn enorm geweest... |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: vraagje over alkoholpercentage Ik warmde altijd snel op tot de alcohol halverwege de koperen buis is dat kun je met je hand voelen tot waar de buis heet is. Dan zet je het vermogen laag en kijk je op de alcohol zakt en vanaf dat mo... |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: vraagje over alkoholpercentage Deze lijkt op mijn eerste ketel alleen dan met een gasfles. Volgens mij moet je zeker 80% kunnen halen als je minder hard stookt. Een straaltje is te snel het moet druppelen. |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Gist, Gist, Gist Ik heb uit de 2e vergisting toch nog ruim 3 liter kunnen stoken maar veel minder rendement dan de eerste vergisting. Het werkt dus wel maar ik koop liever een zakje gist voor een paar euro dan heb je ... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: alambiek veel verlies 100%, 95% is volgens mij geen kunst. Zoals ik al zei, stook gewoon uw ketel volledig over en je hebt 100%. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het gaat om de kwaliteit die je er uit haalt. En daa... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: alambiek veel verlies oei, Lummel, heb u denk ik verkeerd begrepen, sorry. Dat er meer alcohol achterblijft denk ik is bewust. Anders mindere kwaliteit wegens te veel verkeerde alcoholen e.d.. (heads en tails, je weet w... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |