Forum antwoorden aangemaakt

RE: Eerste stook na pech

Beginners pfffff na tegenslag staat mijn suger wash nog steeds te bubbelen als een gek, dus stoken duurt nog wel een week of 2 met klaren. Ben eens benieuwd wat de experts hierop gaan antwoorden. Ik b...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: alambiek veel verlies

Ik moet oppassen dat ik niet vervelend wordt met het gelul over de t500 en Grainfather en laat het duidelijk zijn dat ik de manier van stoken met een gasvlam en ketelmuziek veel leuker vind dan met ge...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Gist, Gist, Gist

Als je geduld hebt wel ja.

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

Ok inmiddels de eerste liter binnen en geproefd, we zitten echt in de middelloop. Dat het gist verkracht is proef ik niets van. Zelfde bloemige geur als de eerste keer. Het graan heb ik dus ook niet t...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

geloof U wel. Lummel was gewoon de vraag omdat iedereen zegt neutrale alcohol heeft geen smaak 😉 Wel degelijk. Ik ben overigens nu met een heel interessant experiment bezig en de ketel loopt inmiddel...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

@ lummel. Ik ga een most maken zelfde basis alleen andere gist. Denk dat je dan meer kan bepalen of gist een smaak achter laat in de alcohol. Dat was eigenlijk mijn vraag. Als je verschillende most ma...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

Geen ervaring met wietolie-alcohol, maar ik hoor graag jouw bevindingen. Net geprobeerd die smaak krijg je er niet uit, zowel koelwater op 50 graden als op 80 graden gehad. Ongeschikt voor consumptie...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

Jij zegt het, nou wil het toeval dat ik vandaag het hok wilde gaan opruimen en ik heb alcohol staan, vers van turbogist uit stookwinkel en heb alcohol staan waar ik ook wietolie van heb gemaakt en die...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
RE: Cuts suikerwash T500 Kolom

komt in de geburen. het is het geen wat ik nu doe, maar de naloop van uwe whiskey, calvados, enz.. kun je niet bij de rum mikken want dan ga je n'en andere smaak krijgen ,... kan misschien lukken om a...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Een neutrale alcohol verkrijg door een distillatie met veel reflux. Veel reflux betekent dat alle smaakjes teruggeslagen worden in je ketel. Het speelt geen enkele rol welke gist je dan hebt gebruik...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
RE: Stookforum logo namaken in groter formaat

. Verder mag ik bijna alles hoor 😉 Fijn om te horen dat je bijna alles mag van je vrouw. Proest...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Stookforum logo namaken in groter formaat

Of overtrekken in inkscape dan heb je ook een verctorbestand (svg) en dat is gratis.

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: op zoek naar een keteltje

Hoi Maurice, € 289,- voor die ketel? Leg die ruim € 100,- er liever bij en koop de t500 dan weet je wat krijgt en veel mensen op het forum werken hiermee dus we kunnen je helpen. Ik zeg dus kies de T...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Het forum is jarig op Valentijnsdag!

Jan, zie het nu pas (of dringt nu pas door kan ook). Gefeliciteerd man! Had eigenlijk wat moeten bestellen om het vieren maar ben effe druk en volgens mij barst ik nog van het gist en geloof het of ...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Cuts suikerwash T500 Kolom

Hoi Dumo, volgens mij begrijp ik je vraag. Ik had op een gegeven moment uit mijn rumproject minstens 5 liter naloop van ongeveer 25% die zelfs licht troubel was zooi die je dus weg gooit. Maar ik heb...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
Pagina 162 / 277