Forum antwoorden aangemaakt

RE: Stel je even voor

Kijk daar gaan we al. Ik heb geen mens prutser genoemd alleen dat sommige ketels gepruts geeft en dat je daar bij de Grainfather geen last van hebt. Luister naar Chris en neem een borrel.

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden

Weet je lummel . je noemt het gepruts met keteltjes . Maar door jou " baldadigheid " krijg ik meer het idee dat je gewoon zelf niet genoeg handigheid hebt of kennis om zelf iets dusdanig te distillere...

8 jaar geleden

Hahaha, nu ik de reacties nog eens doorlees word ik nog baldadig ook. Weet je wat Grainfather ook voor heeft voor al het gepruts met de keteltjes. Krisch maken bijvoorbeeld, stoken, supersnel afkoelen...

8 jaar geleden

Nog een groot voordeel. Zie je jezelf alcohol 5 keer opnieuw overhalen? Los van het feit hoeveel je kwijt bent door alle lekken. Met de Grainfather geen probleem in dezelfde tijd was het me nog geen 2...

8 jaar geleden

Tjonge heb wel losgemaakt zeg gemaakt zeg. Ik heb 5 ketels die me allemaal even lief zijn maar waar ik nooit zo’n resultaat mee heb kunnen halen als met de Grainfather. Daarnaast veilig want geen open...

8 jaar geleden

Dat was ook mijn idee. Moet zelf nog alles aanschaffen en als ik het zo lees denk ik dat die grainfather eerste keus is. Kost wel wat maar dan heb je ook wel wat. Enkel schrikt het hele gebeuren me...

8 jaar geleden
RE: mijn eerste sugarwash , mijn eerste stook

Morgen of overmorgem kan je de sg meten en weet je meer maar toch heb ik er een hard hoofd in dat het helemaal goed komt. Niet om flauw te doen maar de start is niet optimaal geweest. Laat je het t.z....

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Prijs whisky mout

Water kan je zo gek maken als je wil. Hoe harder de kraan hoe duurder. Met de t500 en Grainfather werkt dat anders en ben je geloof ik 150 liter kwijt. Een spectaculaire 15 cent en stroom reken ik maa...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

pfff 100 kilo. Zelfs met de Grainfather zou me dat 15 uur continu maischen kosten en moet je 15 gisttonnen hebben en moet je 75 uur continu stoken. Voordeel je hebt wel omgerekend 30 liter pure gr...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Die winstmarge van de detailhandel zie ik niet want ik betaal ook 1,00 de kilo. Als particulier betaal je waarschijnlijk gewoon markconform bij de fabriek ze gaan hun eigen leveranciers niet beconcurr...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Ach wat erg, de eerste keer een mislukking. Maar geloof me als je het doet zoals ik eerder schreef gaat er niks fout anders stuur ik je op mijn kosten een nieuw zakje gist. Dus niet klooien met zooi e...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Hoi Titus, zijn we bijna buren. Kom zomers vaak op de fiets in Scherpenzeel even stukje door de bossen en daarna een hapje en drankje bij Prinsheerlijk. Waar stook je mee?

8 jaar geleden

Jammer dat er niks gebeurd, t water is nu 19.9 graden, kamer temperatuur is 20.3 hydrometer geeft 1120 aan net als gisteren. T water ziet er dood uit geen geurtjes niks. Pfffff nog maar even afwachten...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Precies Lummel, liever lui dan moe. Ik kook ook nooit de suiker met 10 liter water. Uit 8 kg suiker heb ik altijd ongeveer 4 liter alcohol (5 liter * 80%). Voor- en naloop niet meegerekend. Ik heb e...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Hoi Daan welkom, het mooiste is natuurlijk een Grainfather met een refluxkolom en koperen dome. Kost helaas wel wat maar je stookt echt direct een topproduct. Je kan ook goedkoper beginnen maar uitein...

8 jaar geleden
Pagina 163 / 277