Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Stel je even voor Gek op honing wiskeys in prijsklasses tot €100.00 Dus best een kenner, ik ben benieuwd waar je mee gaat beginnen, ik neem aan turbogist en essence of wat anders? Ik ga whiskey binnenkort van graan mak... |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Klaren Dat zou verklaren waarom gistonnen met een waterslot maandenlang fris blijven toch? Al denk ik tijd alles klaart tot het overstuur is natuurlijk. Maar ga het zeker proberen. Goed roeren en buiten zet... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Welkom Smubarrel, je bent dus een fan van whisky. Mag ik vragen in welke prijsrange je drinkt. |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Ik heb de gerst meegenomen toen ik ook het morellensap voor Jan en mij ging halen vorig jaar. Is de wijkgaerd ind e Betuwe die vent geeft veel workshops en heeft een kleine winkel waar je wat dingen k... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Ooenga, ik ga mezelf corrigeren. Gisteren had ik een andere smaakbeleving dan vandaag. Mijn lieve vrouw is sinaasappels aan het persen want heeft ook zin in een wijntje. Anyway ben weer naar de CAVE g... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Oengabunga, ik zal je wat anders vertellen. Je weet dat ik uit gemoute gerst a € 1,- de kilo het zetmeel omzet heb in vergistbare suiker en dat je dan dus graanjenever/wodka/gin/whiskey krijgt god mag... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: mijn eerste sugarwash , mijn eerste stook Het kan nog veel simpeler. Neem 10 liter heet water uit de kraan en gooi daar 8 kilo suiker bij en goed roeren, gooi daar nog 11 liter koud water (dus in totaal 21 liter water en geen 25 liter) dan zi... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Gist, Gist, Gist Gistemmers kun je niet genoeg hebben. Alleen al omdat je wash dan lekker kunt laten bezinken/klaren. Deze hobby vraagt engelengeduld dus met een enkele gistemmer ben je direct uitgespeeld. Koop er lie... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Gist, Gist, Gist Ik zie het. Een ernstige overtreding van het wetboek van zelf-thuis-estilleren artikel 4.1 paragraaf 1 tm 3. Sorry meneer agent, ik zal het nooit meer doen. Groeten Catnip de beginner Hahaha had j... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Gist, Gist, Gist Daar heeft Nimrax gelijk in gooi de meters en formules in de vuilnisbak werk op gevoel daar krijg je echt een voldaan gevoel van,ik kook en stook op gevoel zelfs bij Adriana werk ik op gevoel, Slow... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: De stookforum BBQ 30 Juni 2018 ChrisV komt ook na heftig telefonisch overleg...pfff Het overleg is toch wel zonder gil- en huilpartij afgesloten? Anders drinken we er maar een borrel op. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Nu zat ik te denken om hem rogge te laten brouwen voor wodka, denk jij dat dat een goed plan is ? en wat voor een recept zal ik dan nemen ? Wat zou jij doen... Een Grainfather kopen en dan heb je o... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Inmiddels weer een stap verder en het wordt steeds interessanter. Ik had dus ongeveer 2 weken geleden 6,5 kilo gemout gerst wodka vergist in een 25 liter ton en daarvan 10 liter gestookt met de reflux... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Hallo Het hele proces van graan tot vat is wat ik hoop te doorlopen en kan daarbij wel wat hulp gebruiken. Groeten Catnip Dat zou een jaar geleden een enorme uitdaging zijn maar nu niet meer op sto... |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: De stookforum BBQ 30 Juni 2018 Jan hij leest mee. Als we met z'n allen maar hard genoeg Betweter roepen komt hij wel. Hij mist ons! |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |