Forum antwoorden aangemaakt

RE: Schone alcohol in een eiken vat

Jurj je hebt gelijk, ik heb het gestest staat vast nog wel ergens op het forum en het is zoals je zegt. Ik wilde mijn rum niet direct in een nieuw vat gooien maar daarna direct weer terug gestookt. Ni...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Bitcoin enzo

Je kan blijven twijfelen maar ik heb ze even gevolgd en ze koersen mee op de koers van de bticoin net als de gulden destijds op de mark. Of liever gezegd de dollar want de crossing gulden/mark was nie...

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Bitcoin enzo

Slim van je maar op de ene of andere manier geloof ik ook in NLG crypto. Ik ga ze sowieso kopen maar zijn ze betrouwbaar? Samen weten we meer toch? Heb even op Kraken gekeken maar volgens mij verkopen...

9 jaar geleden
RE: Appels of ander hard fruit ontsappen met Pectolase Enzymen

Lummel als je het alc.persentage verhoogd word hij weer helder 50-55% komt door de olie die in de schil zit,of probeer eens door een paar lagen keuken papier te filteren blijft veel van de olie hangen...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ben nu de herstookte Citroenen aan het verdunnen met water maar het ouzo effect is niet verdwenen had ik niet verwacht.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Dat geloof ik gelijk dat een framboos op deze manier lekker zal zijn. Zelf zat ik te denken om wat perziken te halen. Inmiddels heb ik citroen, kirsch en rum geproefd, de hele dag kleine beetjes. Haha...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Dit is trouwens ook grappig, ik had nog citroenschillen in de alcohol staan voor limoncello maar hoefde die suikerzooi niet meer. Ik had hem kunnen verdunnen maar ik heb hem verdund en overnieuw gesto...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Graag gedaan was een leuk experiment. Helaas is je borrel nu op anders was ik wel benieuwd geweest naar de vergelijking tussen de eerdere kirsch van mij, die was 1 of 2 keer gestookt dat weet ik niet ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Als je pensionado bent kan het. Chris, Jan en Marnix. 5 keer morrelen gestookt is onderweg. Was 88% op mijn meter dus zelf verdunnen.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken

Zonder koken werkte het in ieder geval niet. En ik heb nog slechts 4,5 kilo van de 25 kg dus kan helaas geen vergelijkend warenonderzoek meer doen, dan wordt het gissen. Probeer het wel maar zal wel v...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Klinkt hartstikke logisch want 90 minuten op 65 graden liet de geschrote korrels ongemoeid, zo leek het. Maar dan nog, 20% procent van 4 kilo gemoute gerst is 800 gram. Nauwelijks de tijd en moeite wa...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Geur na stoken

Ik heb goede resultaten met Still Spirits Pure met vloeibare kool, daarna met klaringsmiddel. Ik stook ook met koperen ketel. Nu ben ik trouwens helemaal gestopt met turbogisten en stook nu enkel nog ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Hoi Munckerik, ja is geschroot. Het was overigens 4,5 kilo gemout gerst en 2,5 kilo gerst. Kon ik terug lezen op het forum hahahah. Bijzonder dat de gistton wel eerder ging gisten met de gerst dan gew...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Leuk dat dit topic weer voorbij kwam. Wilde eigenlijk vandaag wodka gaan stoken in de t500 maar had ook een ton met stills turbo staan inclusief kool om de Calvados en whiskey te gaan proberen. Nieuw ...

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Ben jij voorbereid op een ramp?

Als er straks geen papiergeld meer is dan hebben we nog steeds onze handjes en dan gaan we ruilhandelen en heeft de overheid niks. Al leven we wel in een land met verraders. 7,50 kopgeld werkte goed i...

9 jaar geleden
Pagina 175 / 277