Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Ben nu met de T500 water aan distilleren en in de Grainfather stook ik nu voor de 5e keer de kirsch en dan ga ik ook aan de wodka beginnen. Die gooi ik wel door de t500 en niet in de Grainfather met... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Volgens de boeken mag ik niet hoger gaan dan 70 graden en is de ideale temp 66 / 67 graden, dus dat heb ik aangehouden. De kreet over het duivenvoer is mij niet geheel duidelijk. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken een grainfather vindt ik nu nog iets te prijzig Ik ook maar komt nog wel daar groei je vanzelf naar toe hahaha. Ga moeder de vrouw maar vast voorbereiden. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Ja dat is ook de theorie van Jan maar is niet zo. Althans die komen niet vrij in die 90 tot 120 minuten dat ik de Grainfather op 65 graden heb gehouden. Althans niet met de gerst (duivenvoer) die ik h... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Ja dat is ook de theorie van Jan maar is niet zo. Althans die komen niet vrij in die 90 tot 120 minuten dat ik de Grainfather op 65 graden heb gehouden. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Dan klopt dat in ieder geval. Blijft staan dat ruim 4 kilo gemout gerst de 4 kilo ongemoute gerst niet kon meetrekken er is geen enkele suiker afgegeven. Pino heeft het wel voor elkaar gekregen las ik... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Werken met mout is een fluitje van een cent zeker met een Grainfather 🙂 Klopt kan niet fout. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Overigens kan ik zelf het antwoord eigelijk al geven, in de ton met gemout gerst en ongezoet gerst zit een paar liter meer waarschijnlijk een rekenfoutje geweest. Dus dat zou het verschil tussen 102 e... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Ik even de sg gaan meten tussen beiden tonnen. Dus 4 kilo gemout graan kwam van 1062 af staat nu op 0.96 terwijl de gene met 4 kilo gemout gerst en 4 kilo gewoon gerst nog op 102 staat. Scheelt bijna... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Je kunt de volgende keer een ander soort aardappel proberen, meer aardappels, meer enzymen of andere enzymen (of inplaats van enzymen een kilo geschrote mout) eventueel suiker toevoegen etc... Jan... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Inmiddels heb ik ook een refractometer, geweldig ding die 3 tientjes meer dan waard, met fruit heb ik hem al geprobeerd, maar ik gooide er net een paar druppels pils op die op een brix van 5 bleef sta... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Ben jij voorbereid op een ramp? Een ramp wordt natuurlijk nooit aangekondigd, maar als je ook maar enigzins het vermoden hebt dat er wat te gebeuren staat dan moeten jullie allemaal jullie lege gistvaten vullen met water. (eerst de ... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Peren recept Ja met kraanwater dus niet helemaal goed. Moest gedistilleerd zijn zag ik de handleiding. 14 % halen ze bij mij uit de tuin niet. Ik zat op een sg 1065. Chris moet eigenlijk ook zo'n ding hebben. En... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Peren recept Jan jij lees mee dat weet ik dus doe het effe zo, heb net de refractometer geprobeerd, hij lag er inmiddels alweer een tijdje ben verdomme druk. Maar heb net de druiven uit de tuin gemeten en de peren... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Peren recept vrouwen begrijpen mannen niet maar ze begrijpen zich zelf nog niet Chris, je bent een wijs man! |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |