Forum antwoorden aangemaakt

RE: Hoe noteren jullie je recepten/maceraties?

Je krijgt steeds meer ervaring dus het product wordt steeds beter en dan heeft terug kijken via een recept weinig zin. Sterker, zou zonde zijn. En als iets echt uitzonderlijk goed is kan ik dat wel on...

In forum Recepten

9 jaar geleden
RE: Hoe noteren jullie je recepten/maceraties?

Ik schrijf nooit wat op want ik heb geen zin iets 2 keer het zelfde te doen.

In forum Recepten

9 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

Die raak je vast kwijt, zeker nu er zo'n mooie handleiding rum stoken op het forum staat. Dit jaar was alles nog een wilde gok voor iedereen of het zou lukken. En verdomd het is gelukt.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Ik heb net 2 kilo druivensap geperst met deze zeef die ik ooit gekocht heb. Ging op zich ook vrij snel. Meer druiven hingen er in de tuin niet of waren verrot. Ik denk dat ik als ik appels rasp ik ...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Hier mag je ook elk jaar gewoon plukken, het gaat dan over bosbessen, alleen zat er niks dit jaar. Dit land wordt steeds hysterischer. Wel bijzonder, de ene keer kan ik wel een link plakken en de an...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Lummel in NL is het verboden bramen te plukken,€400- boete ja ze zijn gek hier,onverstelbaar wat ze hier verzinnnen.gr.??Chris.V. Huh ook al verboden. Het wordt allemaal steeds gekker. Laat ze kapo...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ik heb net 2 kilo druivensap geperst met deze zeef die ik ooit gekocht heb. Ging op zich ook vrij snel. Meer druiven hingen er in de tuin niet of waren verrot. Ik denk dat ik als ik appels rasp ik ...

In forum Spirits

9 jaar geleden

In de rotzooi zitten bedoel je. Maar er komen hulptroepen en we hebben betonciree maar weten de exacte kleur nog niet. Eerst kijken hoe de keuken uitpakt. Vandaar moet ik wachten op de slowjuicer pfff...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Dat weet ik later vandaag. ben heel benieuwd naar je mening. Stuur je hopelijk vandaag een flesje op, anders volgende week en kan je t.z.t. weer terug sturen want ik moet nog een refractometer bestel...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Jan, de mijne is bijna klaar. Ben nu voor de 3e keer op het zelfde gistbed aan het vergisten ( of is het de vierde keer?) 15 liter in de Granfather en dat moet nog wel een litertje puur kunnen oplever...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Klopt Pino, was een geweldig project van je. Heel veel geleerd en ook melasse verkloot maar ach wat is verkloot, ik heb geëxperimenteerd en niet alles pakte goed uit. Denk dat ik 25 liter melasse vers...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Heb nu 2 tonnen geproefd en daarvan de eerste 1,5 liter met ongeveer 60% alcohol. Eerste ton eerste gisting, 2e ton gistbed. Er is heel erg verschil in smaak. De 2e is doffer qua en de eerste sprankel...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ok klaar voor vandaag. Ik heb uit 3 liter melasse zonder extra gist 1,1 liter puur gehaald. Feitelijk heeft het mij 6 uur gekost, +/- 0,30 cent water en aan stroom misschien 5 tot 7 kilowatt want hee...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Denk het niet nee, heb je al geregeld met mijn vrouw toch?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ik zag het, ja in die periode moet ik het verdienen. Maar ik las in eerst instantie een Z en dus dacht dat wordt Zuid-Frankrijk of Zuid-Spanje. Dan had ik mijn vrouwtje eens lief aangekeken ze is nu g...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
Pagina 183 / 277