Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Rum van melasse stoken Inmiddels een liter van 58% binnen. Dus 3 liter melasse op het oude gistbed. Nu de alcohol op 90% vermogen aan het strippen. De smaak is de 2e keer anders. Beter of slechter weet ik nog niet. Zit nu t... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Overigens wil er nog aan toe voegen dat ik vloeibare kool wel ga gebruiken de volgende keer als ik Turbogist ga vergisten maar dan met Still's turbo, heb ik geprobeerd en dat werkte heel erg goed. Voo... |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Sulfiet, citroenzuur, klaringsmiddel, klimaatkast, hevelen, we spreken een prof dan zijn wij maar boeren he Nimrax? Maar wel in 5 minuten klaar. Dat dan weer wel. |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Bouwkunde, zou deze pomp ook olijfolie kunnen verpompen denk je? |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Vergisting te koud? Perfect toch? Al da opjagen van gist op 25 graden of warmer maakt de alcohol alleen maar scherper is mijn ervaring. Duurt alleen wat langer nu. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ja heb heel erg veel verkloot. Ik schat dat ik van de eerste 100 liter melasse slechts 25 liter heb overgehouden. Het nieuwe eikenhouten 30 liter vat is nog lang niet vol. Nu ben ik 20 liter extra mel... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken En de Grainfather loopt weer, de eerdere stookwijn op het oude gistbed opnieuw vergist met 3 liter melasse. Ben benieuwd wat het gaat opleveren. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Hoi Stokerke, ik heb gewoon geproefd, regelmatig met de vinger ( en kanon bezopen geworden hahaha) dus ik maak geen cuts als het niet meer lekker fris en vol smaakt komt er teveel water mee en dat gaa... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Ik schrijf nu wat ik ooit heb gehoord van een stoker en wat ik zelf gedaan met gerst. In jouw geval dus 5 kilo gemoute Rogge, een zakje gist van stookwinkel ik heb still's geprobeerd en prestige en al... |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Dat is heel grappig, heb eergisteren in Weesp rogge Jenever gedronken. Ik heb wel een idee hoe je die kan maken. Gemoute rogge ziet te scoren, 90 minuten op 65 graden houden daarna eindeloos spoelen, ... |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? ik pak nu effe een wijntje na een paar dagen fietsen en zuipen, heb echte jenever geproefd in Weesp. Zelfs een paar voor serieus geld, ik meen zelfs eentje van een tientje maar moet de bon nog opzoeke... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Zo nu het resultaat is er gisteren niet meer van gekomen, door al het proeven kanon bezopen geworden. Maar wederom geen kater. Eerste stook iets meer dan 2 liter rond 60% ( doe ik niets meer aan zo p... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Kan wel wat opsturen maar je bent altijd welkom, woon tussen Utrecht en Arnhem, 5 kilometer van de a12 |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Met rum bedoel je? Hoeveel? Ik weet het niet eens precies, echt niet. Ik wilde dit jaar in een korte tijd zoveel mogelijk leren/proberen. Melasse, kersen,. Turbo kende ik al is niet meer interessant ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ik heb geen idee waar jouw gistsmaak vandaan komt , kan in de mind zijn. Moeilijk iets uit je systeem te halen wat geankerd is. Maar als ik twijfel begin ik met meerdere invalshoeken en ik vind deze r... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |