Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Rum van melasse stoken Na gisting hevelen naar andere ton. En lekker lang laten staan. Gistbed meteen voedden,zie hier onder. Ik heb een emmer staan vanaf 4 juli. Staat rustig uit te zakken. Top advies, neem ik mee |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Goede gedachtengang en zal 100 procent zeker werken maar mijn manier werkt ook. Hier het bewijs |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Oeps.....Ik zou een week of 2 langer de tijd nemen om alles te laten bezinken/klaren.... Ja moet veel langer alleen zoek ik naar een mix waarin de gist actief blijft en na het leegstoken opnieuw gaat... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken nou als ik dit zo zie wat je heb mee gestookt aan gist, zal ik die rum wel eens van je willen proeven kan niet lekker zijn. Niet lekker... topkwaliteit zal je bedoelen. Wil met je wedden om liter ru... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ketel is schoon na 30 minuten weken en nu het filter nog. Kortom rum met melasse goed klaren anders ben je een uur aan het poetsen. Zal de opbrengst melden eerst een wijntje |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ben net klaar met de grainfather (rum dus). 24 liter mash heb ik gestookt en de opbrengst is enorm ( laat ik zo wel weten) en de smaak is werkelijk goed. Heb de inhoud van de ketel weer gekoeld via de... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Belachelijk, heb een maand geleden wodka gestook van graan in de T500 en gisteren pas kunnen proeven met verse jus. Superlekker, gompie heeft hem ook geproefd en had het over dat ( ondanks de t500) de... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreffende de Grainfather mogen hier Kan je hem ook op uren zetten, ik kom met minuten maar op max 99 minuten toch maar weer eens de handleiding lezen. Ben overigens nu rum aan het stoken op 30% vermogen zal zo eens proeven of het beter ... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ik heb de 6 de augustus een vat van 50 liter rum te gisten gezet van 2, 5 l melasse en 2,5 kg suiker per 25 liter ( 5 + 5 voor 50 liter), werkwijze eerst amylase gist enz... Ik heb hem de 9 augustus s... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Dumo, ik heb het niet over een gistbodem maar over een liter of 6/7 pure melasse met amalyse. Ik had namelijk 20 liter melasse en maar 2 zakjes rumgist. 10 liter melasse was teveel voor een zakje dus ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Ik ga toch beide verstoken nu wil ik het weten ook. En de volgende keer maar gemout graan van een € 1,- de kilo. Het is de moeite niet waard om zelf te mouten. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Heb ik gedaan, 4,5 kilo en het gerst deed niets. Hoewel, hoe raar is dit, heb vandaag dus 2 keer 4,5 kilo gemout gerst gedaan en de 2e keer dus met 2,5 kilo gerst erbij. Zelfde sg namelijk 1062 . Zond... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ik doe vanaf morgen met je mee, alleen net op een andere manier want ik heb amylase gebruikt en die staat nu ongeveer een week te wachten tot ik morgen de tonnen leeg heb. Heb nu geen zin meer om te ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Dat is heel erg jammer dat je er een nieuw zakje bij heb gedaan. Ik heb dat namelijk ook gehad, meter stil maar toch geprobeerd en ik haalde er wel degelijk 9 procent uit. Volgens mij is melasse moeil... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Kut kut kut kut kut, alle moeite voor niks, weer een sg van 1062. Gerst alleen doet dus niks. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |