Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Rum van melasse stoken Stokerke, begrijp ik het goed dat je 3 tonnen heb staan en de eerste van 14 augustus, die moet toch wel klaar zijn toch? Volgens mij kan je die ook stoken. Als je de batch weer terug gooit na het st... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Inmiddels loopt het waterslot van de batch van 3 uur geleden een heel klein beetje met stills wodkagist, dus dat komt goed. Is 29 liter geworden hoop dat het vannacht er niet overheen gaat. Dus 29 lit... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Nee er gaat 3 liter melasse bij anders komt het natuurlijk niet goed. Had ik overigens overigens al staan in mijn reactie naar pino, maar je kan er ook suikerriet voor gebruiken of gewone suiker. Maar... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Dan kan daar een late opstart niet aan liggen. Morgen of overmorgen stook ik de rum en beantwoord ook maar gelijk stokerke. Gezien de rum maar ongeveer 6 tot 8 procent haalt met 3 kg pure melasse ga i... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen De gerst is overigens kut te malen, krijg hem nauwelijks kapot in de molen ben nu een kwartiertje een kilo aan het stomen ben benieuwd of ze dan breken. Zo niet ga ik desnoods 2 keer 99 minuten maisc... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen 28 liter mash sg 1062, potentieel bijna 8% volgende keer exact het zelfde alleen 2,5 kilo gerst erbij. Ben heel benieuwd |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Munckerik, nee tuurlijk niet ik ben nog geen pensionado zoals computerhelix. Maar mooi dat het lek boven is. Met knikkende knieën naar huis, daar word je ook niet oud mee. Hahaha, we hebben er weer ee... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! En s'nachts ervan wakker liggen, het moet toch echt niet gekker worden. |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen
|
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Nee deze draait nu zonder extra gerst. Dat is de grap en straks doe ik het met 2'5 kilo gerst meer maar dan ongemout. Dus 7 kilo en dan meet ik van beiden de sg. Hoeveel heeft het duivenvoer aan suike... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen jaja, Jan we zijn er maar druk mee. De ultieme test. Ben nu 99 minuten 4,5 kilo gemout gerst op 65 graden aan het maischen in de Grainfather en dan ga ik het meten. Dan doe ik straks exact het zelfde ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Staat nog steeds flink te gisten. Af en toe klapt het waterslot even dicht om dan weer flink door te loeien. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Mijn ervaring is dat als je het oudegistbed gebruik met met de uitgestookte stookwijn de thunder weer terug kiep in het gistvat het gistingsproces veel langzamer verloopt zeker als je het voor de derd... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Dat ben ik nu aan het uittesten. Maar op een gegeven moment is het vocht in de sap ook op. Je stook namelijk de alcohol eruit maar ook steeds water en dan wordt het per saldo steeds minder. Van 42 lit... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ik kook het sap niet, ik stook iedere keer de alcohol eruit dan is het sap overigens bijna 100 graden en als alle alcohol eruit is pomp ik het gekoeld weer in ton met 3 kilo suiker en dan gaat het wee... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |