Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ik word nou echt serieus gek, nog geen 2 uur geleden de Grainfather gestookt en het sap weer gekoeld bovenop de oude gistlaag met de pomp van de Grainfather, handiger kan niet, en het waterslot loopt ... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ja ik ga jouw avonturen met de appels vannacht ook eens even goed nalezen. Toch overweeg ik de aanschaf van slowjuicer. maar is 250 kilo te doen? |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Overigens had ik een zakje amylase van Jan gekregen en ik had amylase en pectine gekregen om uit te proberen. Ik heb dus alleen het zakje amylase gebruikt voor de duidelijkheid. Dat werkte dus perfect... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken zo de eerste liters rum staan te trekken op Frans medium toasted eiken chips. Geur en smaak is zeg maar moeilijk om van af te blijven 🙂 Ik lees je avonturen nu pas maar eigenwijs als ik ben ga ik ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor De T500 is geweldig maar als je budget hebt, koop dan de Grainfather met kolom en helm. Ben je een behoorlijk stukje over de € 1000,- heen maar je stookt topkwaliteit. |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ben nu de Grainfather aan opwarmen en er zit ongeveer 11% alcohol in volgens de sg meter. Ben benieuwd hoe het zo smaakt. En nog meer benieuwend of het weer gaat gisten. maar dat weet ik pas morgen wa... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Klopt met water is de smaak gelijk een stuk vlakker. Dat heb ik met die 8 liter sap op 17 liter water ervaren. Nu ik het sap geconcenteerd hou merk ik weinig van kwaliteitsverlies. Het sap wordt wel s... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Hoeveel liter het gaat opbrengen weet ik nog niet. Maar ik laat het sap na iedere stook heel snel afkoelen in de koeler van de Grainfather en pomp het rond de 25 graden weer terug in de gistton waar h... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik weet het niet hoor, maar klopt je meter wel? Je bent geen groentje dus in de stookwijn heeft alcohol gezeten. Hoeveel heb je eruit gehaald? Dat moet dan toch richting de 10 liter gaan uitgaande van... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Hoi Lattendeur, Interessant die noten ik heb nog steeds ( al meer dan een half jaar) hazelnoten op alcohol staan maar weet niet goed wat ermee te doen. Heb jij een idee? Oja, koop een t500 dat appa... |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ik hoopte vandaag een gistton met sap te kunnen stoken maar hij loopt nog als een gek. Dit is de derde keer dat ik sap vergist met het zelfde zakje wodka gist. Weet niet meer of het prestige of still'... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Suikergehalte per fruitsoort Jan, geloof het of niet , jajaj dronken, maar die refractometer zit ook in mijn hoofd door die link van Nimrax( die ik nu niet terug kan vinden) van dat vrouwtje met een stemmetje waar je zo verliefd ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Moderatie nodig In ieder geval vind ik het een mooi forum en nodigt uit een paar keer per dag te loeren. En dat doen er meer zie ik aan de gebruikers. Op deze manier kom je trouwens mensen en meningen tegen die ik ... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Time to make some moonshine!! hahaha, zo gaan die dingen. In ieder geval gefeliciteerd met de Grainfarher. De copperdome moet je zeker een keer aanschaffen. Ben al helemaal om. Mijn oude ketel, waar ik zo trots op was, kan weg. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Moderatie nodig Citaat " Ik bevind mij op meerdere fora, en wat ik hier zie is een klein forum wat een groeistuip mee maakt en enorme potentie is waar iedereen bij gebaat is om ervoor te zorgen dat het niet ten onder... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |