Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Bijzonder, weer gemeten. Temperatuur sap in de Grainfather 97 graden. Temperatuur in de condensor 95 graden, alcohol net gemeten en zit nog op 38%. Smaakt zacht en je ruikt de morellen goed alleen n...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Draait nog steeds heel mooi, zit nu - en dat is verdomde interessant voor jou Jan- zit nu op 45% vermogen te draaien en ondanks dat er al flink wat alcohol uit de stookwijn we is loopt tie lekker door...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Kleine update. Ik ben nu aan het stoken zoals ik hierboven heb beschreven. Temperatuur stookwijn nu 94 graden en temperatuur op de thermometer 2 graden lager. Ik stook op dit moment op 50% vermogen en...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Hoeveel kersen heb jij nou in totaal gebruikt want dat kan ik niet zo gemakkelijk terugvinden. Ik zal ook nog even in het kort zeggen wat ik heb gedaan want het is een lang verhaal geworden 50 lite...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Nee eigenlijk niet, althans de 2e keer kon ik het niet echt herkennen al heb ik net het sap gemeten en geproefd dat wordt dus 3e keer stoken en het leek me dat de smaak minder is als de vorige 2 keer....

In forum Spirits

9 jaar geleden

Klopt, gewoon stoken en laten afkoelen in de koeler van Grainfather en weer suiker en gist erbij. Morgen stook ik de derde keer het sap en dan gooi ik het sap ( gekoeld dus tot ongeveer 23 graden) w...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Bramen..

Ik ben toevallig vandaag in het bos gewest om te plukken maar de bramen zijn nog lang niet rijp. Zal trouwens nog wel een hele klus worden om 25 liter sap te vergaren. Zo groot zijn ze niet in het wil...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Klopt de smaak zit er wel degelijk goed in maar het kost echt serieus veel geld als je geen suiker gebruik. Ik heb zaterdag voor de derde keer het sap laten vergisten met 3 kilo suiker. Net gemeten en...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: "Lucky-stook-tv-topic"

hahaha, er komt ook nog een claim " auteursrechten" aan aan lees ik. Join de club hahaha. Heb ik al voor duizenden euro's claims van Getty images maar voorlopig kost het hun geld met dreigen met a...

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker)

Ik zit ook niet veel hoger dan 5 tot 6 % denk ik. Maar over een paar uurtjes weet ik het.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ben nu uitgebreid aan het proeven, ook in vergelijking met Wolga wodka die ik hier speciaal voor heb gekocht. Ik ben verrast dat Wolga wodka niet chemisch smaakt. Had ik wel een beetje verwacht maar d...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Gompie, ik hoop dat je dit niet leest want dat zal je zondag vergallen maar ik denk dat je moeder de vrouw even van jetje moet geven want de Wodka uit de Grainfather is echt compleet anders als uit de...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ik gooi zo het kersensap door de koeler van De Grainfather met 3 kilo suiker erbij en een zakje wodkagist en we zijn hopelijk weer op weg. Ik heb maar van 1 ding spijt, ik had nooit het sap mogen me...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

En als je de stookwijn nog eens meet, hoeveel alcohol zit er dan nog in? 2,4 liter ( 60% van 4 liter) is veel te weinig je zou minstens 5 liter hebben moeten hebben op 90+

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Verhuren is misschien niet illegaal maar wel een hoop gezeur, kan ik me zo voorstellen. Maar voor jou best te doen dacht ik zo. Ze doen wat ze moeten doen dus teleurstellingen zijn er niet voor de kla...

In forum Spirits

9 jaar geleden
Pagina 192 / 277