Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Jij bent straks de Grainfather expert op het forum. Betweter had er wel een maar maar vertelde er niets over. Jij hebt minitieus iedere stap beschreven en daar hebben anderen heel veel aan. Top topic!... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wietolie, een gift van de goden! Over wiet kan je mij alles wijsmaken, maar ik denk dat je gelijk hebt Nee hoor heb wel eens een pan op 220 graden een paar uur in de oven laten staan. Vocht was er uiteraard uit maar weer vloeibaar... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Inmiddels op 100 graden en ik hou hem hier 30 minuten op maar je ruikt nu echt heel erg goed het graan. Lijkt een beetje op Brinta van vroeger. Ik zie dat de stoom nu ook door de laag graan heen trekt... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Goeie tip weer, Dat koelen ging als een tierelier maar kwam toen vanaf 65 graden. Ik ben benieuwd vanaf bijna het kookpunt. Misschien de kraan wat harder. Ook weer een mooie test. We komen er wel. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Ben nu op advies van Jan de wort aan het koken maar dit wordt interessant. Want ik verwacht dat het graan tijdens het stomen nog meer suikers vrij geeft, althans het water wat nu aan het graan plakt..... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Bijna 120 minuten verder en de t500 verwarmt nu 16 liter water tot 65 graden om straks over het graan te gieten. Hopelijk loopt het water een beetje door. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Klopt volledig, stukje bij beetje het graan er doorheen roeren anders sta je inderdaad een paar minuten te kutten om het los te krijgen. Niet echt heel erg maar toch, |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wietolie, een gift van de goden! Was gewoon off topic al zie ik wel ongelovelijke mogelijkheden als de pomp bestand Is tegen alcohol van 92% |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Charmant keteltje. Hopelijk kom je er met Scoozy uit dan kan het feest echt beginnen. |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Ja de pomp staat ook aan. Maar ik had gisteren berekend dat ik op 5 kilo slechts 5 procent ga halen. Zit te denken op deze keer 120 minuten te maischen en dan te meten de sg te meten. Het toch slecht... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) En hij draait |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Filter erop |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Grainfather op 65 graden en 5 kilo gemalen gerst in de binnenton, ga ik er zo inzetten en roeren tot hij weer op 65 graden is. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Voordat ik heb gevonden waar de boormachine ligt heb ik het al gedaan. Valt mee hoor en je moet toch wachten op de temperatuur van de Grainfather tot 65 al gaat tie wel lekker snel. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Dat had ik gisteren niet gedaan bedankt voor de tip. Ik ben nu 5 kilo aan het malen en ga de Grainfather op temperatuur laten komen. Zal zo een paar foto's maken van het proces. Hierbij alvast het mal... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |