Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Het Grote smoezenboek topic om te drinken Ben overigens nu voor de eerste keer aan het maischen met de grainfather ook een reden tot zuipen. Maar nu omdat alles gaat zoals in de YouTube filmpjes. |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Het Grote smoezenboek topic om te drinken Klopt oengabunga, dat topic is inderdaad een reden om te zuipen. Daar doen we toch voor. En Chris mag ook zuipen vandaag want door de bergen met noodweer is levensgevaarlijk heb het een keer gedaan... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Nou dan, ik kan heb het nu 3 keer (snel getest).De grainfather kan je in stappen van 5% vermogen instellen. Dus 20 stappen in een graad. Als het vermogen onder de 60% komt valt de reflux stil en heb j... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Nee dan heb je John verkeerd begrepen. Je haalt met de reflexkolom altijd 92% met de t500 ook al is je mash 8%. Zo was het toch John? |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Als we dat dan hebben vast gesteld. Kom je toch net als mij tot de conclusie dat de t500 constant op 1800 watt staat loeien en dat je met de Grandfather het vermogen kunt regelen? |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Kijk John, nou komen we ergens. Op 88 graden begint de alcohol te lopen. Zowel voor de Grainfather alswel de t500. Dat is correct toch? Voor ik verder ga zou ik graag bij gelegenheid een ja of nee van... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Dat de temperatuur van de alcohol bij mij op 23 graden ligt is volgens mij simpel te verklaren, maar ik ben geen natuurkundige, hoe langzamer de alcohol drupt hoe meer afkoeling onderweg. Daarnaast st... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Zucht, ik heb geschreven dat de alcohol begon te lopen op een stookwijntempertuur van 87 graden in de ketel, koelwater 65 graden ( ik meen dat koelwater 55 graden ook lukte ) en vermogen vanaf 87 grad... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies ja joh wrijf het er maar in dat je de helm al hebt. Ik heb ook nog kirsch wat op de helm wacht. Nu echt naar het bos. |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Temperatuur instelling wou je weten Raymond en dat is niet hetzelfde als vermogen Toen Lummel bij eerste gebruik bezig over temp instelling heb ik gezegd (Jan ook dacht ik) dat hij beter op vermogen... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Volgens mij begon de alcohol gisteren ook op 55 graden te lopen maar toen kreeg ik bezoek. Vandaag even de rest afgemaakt. Maar zoals gezegd, de reflux stort niet in als je het vermogen op 75% houdt. ... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Nee weer fout John, Op 75% zakt de reflux niet in. Ga je op vermogen stoken dan zet het apparaat de doeltemperatuur naar 100 graden. Kan iedereen bevestigen met zo'n apparaat klik maar een paar second... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Nog even een opmerking voor Raymond, ik hem nadat de alcohol begon te lopen rond 87 graden, het vermogen op 75% gezet en daarna is de temperatuur steeds verder opgelopen naar 99 graden. Dus niets meer... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Verdunnen naar max 20% anders klopt de test niet, als ik 40% herstook kom ik ook goed boven de 92% uit zonder probleem en amper temperatuur aanpassingen te doen met de T500 boiler op vol vermogen Joh... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies En weer beschuldig je me dat ik dat verkeerde waardes aflees. Gelul, bovendien komt de alcohol eruit op 23 graden. Even in de koelkast en het is 20. Niets iets beweren als je zelf zo'n ding niet hebt.... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |