Forum antwoorden aangemaakt

RE: Grainfather assembleren voor Dummies

Klopt, als je die mengt met 10 liter water en de temperatuur op 85 zet kan je daarna op 75% vermogen verder met een koelwater temperatuur van tussen de 65 en 70 graden. Zo heb ik het gedaan maar ik we...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

en uit, het is op

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Zo laatste meting want de alcohol is eruit temp stookwijn en vermogen. Water Percentage alcohol nog iets boven de 90

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Polderstoker, nee met de reflux maakt het ook uit. Als je koelwater kan beheersen en het vermogen zoals bij de Grainfather heb je een streepje voor op de t500 waarmee je alleen de temperatuur van het ...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Is t dan geen optie om een vermogenregeling op de T500 te zetten ? Of zie ik t dan verkeerd ? Nu begrijp ik t toch niet helemaal .... of je nu 92% of 95% hebt...... uiteindelijk kieper je er toch wee...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Dat is 92 max 92.5% , zie hierboven hoe je een hydrometer moet aflezen Maar kzie je nog graag ze Lummel, ik vind het aangenaam dat je niet direct boos word (ik denk dat we wel iemand kennen die dat ...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Zoals je weet heb ik hem niet voor de reflux gekocht maar voor de helm en ik garandeer je, nu ik dit getest heb, dat je er een prachtig product mee krijgt. Dat is alles . Maar jij met je t 500 mist...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

En inmiddels op 20 graden op het eind. An de cyclus en stookwijntemp 94 graden . Niet slecht huh?

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Hahaha, dat dacht jij. Ik heb inmiddels de volgende 250 ml in de koelkast gezet en ik meet zo weer op 20 graden en ik weet zeker dat ik nog steeds 93 haal. Meer als de t500 op het eind. Maar weet ...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Zo hier het bewijs, 23 graden en 95 procent. Ga jij de berekening maar opnieuw maken. Heb trouwens wel een streekje uitgehaald, heb het vermogen 10% lager gezet dus de stroom gaat langzamer maar het p...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Weer fout, ik bedoelde de vloeistof op 20 graden dommie. Je had me er al eens op gewezen dus ik hou dat in de gaten. Maar weet je wat doe zo weer een meting op exact 20 graden met een thermometer en a...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Als ik hierboven lees merk ik op dat je niet duidelijk begrijpt hoe je een hydrometer gebruikt. Hoe lees je correct af Hoe bereken je temperatuur verschillen tov % meting Ik heb je voorbe...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Weer 300 ml binnen, temp inmiddels 90 graden, koelwater zakt naar 67 graden en percentage dik boven de 93%. Op dit vermogen blijft de alcohol dus lopen. Kortom de Grainfather is beter dan de t500 want...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

3e 250 ml gemeten, temp stookwijn nu 89 graden, nog steeds 75% vermogen. Koelwater 68 graden ( te hoog) resultaat ruim 94%. Hou ik ook zo want het gaat lekker snel zo.

In forum Grainfather

9 jaar geleden

2e 250 ml gemeten en ik zou zweren dat ik 96% zag. Het zat er niet ver vandaan in ieder geval. Het mooie is dat je nu met vermogen kan spelen en met het koelwater.

In forum Grainfather

9 jaar geleden
Pagina 200 / 277