Forum antwoorden aangemaakt

RE: Grainfather assembleren voor Dummies

Vandaag weer verder gegaan waar ik gisteren gebleven was. Temperatuur stokwijn nu 87 graden, ik stook op 75% vermogen en het doel is 100 graden te bereiken en dan hebben we alle alcohol binnen. De e...

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Klaar om te stoken?

Hahaha, het mag wat kosten hè? Het wordt ook steeds gekker, 91%, nee ikke 92,5, eg nie 94%, het gaat nergens meer over. In plaats van dat we dronken een wijf het bos in sleuren om haar een pleziertje ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Nou, ik ben toch meer dabpn tevreden en toch nog verrast over het stoken met de T500 en 'simpel suikerwater'. Mijn eerste run duurt nog voort, zes-en-half uur na het inschakelen van de boiler, en ik h...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Krijg visite dus moet stoppen, helaas. Net de alcohol uit de koelkast gehaald en de temp is 24 graden en het percentage nog dik boven de 94. Ik heb overigens ook het idee dat de verdamping snoeihard g...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Op 20 graden

In forum Grainfather

9 jaar geleden

temp 33 graden van de alcohol, percentage 96 procent wtf!! Even wachten op de correcte meting op 22 graden.

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Dit ga niet geloven want ik geloof het zelf ook niet even de temp meten

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Ik denk gewoon een kwart minder opbrengst. Je gaat alcohol krijgen daar hoef je je geen zorgen om te maken. En ik denk ook dat je een goed idee voor de ideeenbus hebt aangedragen.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Zie ik het goed dat je het recept van likeurmeneer hebt gevolgd? Dan kom je volgens mij 6 liter water tekort. Corrigeer me als ik het verkeerd zie, maar dat is nu wat me zo ergert aan internet. Het li...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ik ga nu 5 liter alcohol verstoken in de Grainfather. Op vermogen en ik voeg ik hierbij exact 10 liter water. Ga de discussie niet aan hoeveel procent de t500 heeft geleverd of het nou 92 is of iets m...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Inmiddels dank zij Dumo uitgevonden dat je in 20 stappen ( per graad 5% ) op vermogen kunt stoken. Paar seconde de heat knop vasthouden. Heeft iemand dat al wel eens succesvol geprobeerd met de reflux...

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Grainfather connect - "nieuwe control unit"

Yess gevonden, Dumo je bent een held

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Grainfather connect - "nieuwe control unit"

Het is gelijk hierboven beschreven, je kunt de heat knop in houden en dan kun je werken gelijk hierboven beschreven. Je kunt ook de heat knop direct in houden zonder dat hij warmt, en dan schakelt hij...

9 jaar geleden

Dat is ook precies wat ik hoop. Met de t500 zou het te hard gaan voor een beetje goede kwaliteit was mijn gedachte. Maar nogmaals het is een gevoel. Als het echt de ketel op stoom benaderd ben ik blij...

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Precies hoewel het best wel veel uitmaakt of je 95/96% alcohol hebt of 92 procent als je je hand erin houdt. Die laatste 3% ontrekken veel vocht uit je huid is me opgevallen.

9 jaar geleden
Pagina 201 / 277