Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies ik volg je en dat klinkt veel belovend maar ik heb juist het idee dat de Grainfather dat nog beter kan als de t500. Waar de t500 beter is qua reflux. Kan het niet beredeneren en doe dan ook geen moeit... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! De t500 is bij dit weer al veel stabieler, als ik hem op 60 graden zet zie ik hem van 54 tot 63 gaan. En tussentijd ook fluctuaties van 5 graden en dat kan in een minuut. Van de winter heb ik wel eens... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Ik krijg in ieder geval over 2 weken een mooie vergelijking van de Grainfather met helm, mijn gewone ketel en wat the fuck, nou we toch bezig zijn ook nog een keer de helm op de t500. Heb de rum en wo... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Dan ga je die 95 % wel zien. Koelwater onder controle is echt belangrijk. Ik kocht de t500 in de winter en volgens mij zitten er dan ook veel meer fluctuaties in temperatuur van het waterleidingnet da... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Ook weer opgelost. Ik ben overigens verschrikkelijk benieuwd naar de smaak van de koperen helm op de Grainfather t.o.v. mijn gewone alambiek ketel op stoom. Vind de t500 overigens wel gemakkelijke... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik zie nu dat jij die Alambiek te koop hebt gezet met allemaal gereedschap op de achtergrond. Dan ga je die 95% wel zien verwacht ik. Koelwater onder controle brengen is volgens mij het halve werk. |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Voilà sinds 5 minuten mag ik mij ook aansluiten bij de T500 eigenaars als Jan hem op 4 augustus verstuurd natuurlijk 😉 ik kijk er naar uit ! Hoe ga je deze tijd doorkomen? Maar hier ga je heel blij... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Ja ja, ben ik weer, compleet a-technisch, kan je die pomp ook op 100 graden laten pompen. Ik heb er niks over gelezen in de handleiding maar pompen die 100"graden water aankunnen zijn toch stervens,du... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik geloof niets, behalve mijn eigen ogen. En voor de rest probeer ik te bedenken wat het kan zijn dat 95% ( zit er maar 1,5% vanaf, waar lullen we over) zo moeilijk te halen is. Heb speciaal voor jou,... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Overigens was Jan afgelopen week bij mij om morellensap te halen. Hij heeft ook voor de grap gemeten en ik haalde ook 93% en volgens mij nog iets meer. Objectiever kan nauwelijks toch? Maar ga ik m... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! ik zei toch dat ik het niet helemaal snap. Misschien zouden we het wel halen als we de koperen zadels eruit halen. En dan nog, heb jij geduld op om op 52/53 graden te stoken, duurt lang, bij de temper... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Die ringen hebben wel degelijk een functie om de reflux zo goed mogelijk te laten verlopen. Gooi ze maar eens in een pan met water en laat het water koken, je ziet dat de ringen het water terugduwen. ... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Smartstill ervaringen en tips Ik weet het ook niet precies maar het valt mij wel op dat hoe goedkoper het gist hoe groter de inhoud van het zakje en daarmee het slechtste, scherpste eindproduct. Dat verschil hebt ik duidelijk gepr... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies Ik las het verkeerd, ik ben de eerste die sousvide ga koken in de Grainfather bedoelde je toch of had jij het ook al eens gedaan? |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Grainfather assembleren voor Dummies denk het wel en het zal een lekker stukje vlees worden, tevens de eerste die sous vide , gaat koken in een grainfather als je daar een filmpje van maakt loop Jan helemaal binnen hahha Ik heb even geg... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |