Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Die 3e ton bestaat dan ook voor een groot deel uit water toch? Je krijgt sowieso wel wat smaak mee hoor, niet te vergelijken met een suikerwash met turbogist. Dat zal hoe dan ook een prima borrel wo... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Gisteren niet meer aan de 2e keer overhalen toe gekomen en ben daar nu mee bezig maar volgens mij is het perfect gelukt. Ik ben van 4,5% stookwijn afgekomen. De eerste keer ongeveer gemiddeld 15% en n... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Klopt dan kon ik al proeven in de verschillende tonnen. Het pure sap is laag, vinometer zei 4,5% maar de smaak enorm. Met suiker is anders. Ik ben vandaag 42 liter puur aan het stoken. Deze haal ik st... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Lummel, voor je de Grainfather uit gaat pakken, kijk vast wat filmpjes op YouTube. Dan weet je vast waar alles voor dient dat door je handen gaat ? Er is superveel mooi materiaal te vinden op YouTube ... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Chris, Ik ga zo 40 liter morellensap voor de 2e keer stoken. Zit de hele dag al te kwijlen. De smaak zit erin alleen de alcohol is veel en veel te laag. Klopt minmaal 40% ga ik ook voor. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Wat voor borrel, een stevige of een vlierbesje? |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Maar het hogere doel is natuurlijk dat Betweter terug moet komen. Wat kan jou die 65 vieuws schelen. Hahahaha. Het resultaat telt of was het nou tilt? |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Als dat niet helpt moeten we maar met z'n allen hard Betweter roepen. De een wat harder dan ander hahahaha. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen ik ben dronken en stoned maar gaat mijn steun en toeverlaat hier kletsnat. Hahahaha het blijft mensenwerk hè. hmm, was gisteren geloof ik inderdaad dronken zie ik nu. Maar dat project lijkt me ook i... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) trouwens het wodka gist van prestige is enorm neutraal. Ik had een paar liter sap laten bezinken, afgegoten en flinke vinger door het residu gehaald en je proeft er niks van. Dus alles gaat de ketel i... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Hahaha, geen liter eindproduct. Dan moeten we volgend jaar maar gezamenlijk gaan inkopen. Maar ik geef natuurlijk we wat mee. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Wat trouwens grappig is, nu ik de verschillen smaken kan herkennen, het pure sap is velen, velen en velen malen beter dan die met de suiker. Is echt geen vergelijk. Zal ik 2 ;otjes sap meegeven kan je... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Voor jou ook spannend want als dit een succes wordt qua smaak komt Helma woensdag een grainfather halen. Dan geloof ik dat je superieure drank zelf thuis kan maken. Maar godver het kost wel wat. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ben niet zo technisch en heb geen zin ongelukken voor die paar tientjes want daar praten we over. Die 30 euro zal ik kwijt zijn met strippen en overhalen van alle drie de tonnen. Maar het resultaat... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ja dat klinkt inderdaad veel belovend. Maar mag ook wel, € 100,- sap en een gasfles van 30,- jezus waar stopt dit. Maar ik weet zeker dat ik wat moois krijg. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |