Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Je kunt er altijd voor kiezen of een aantal kleine flesjes te vullen met het vergiste morellensap. Een half theelepeltje suiker in het flesje en een weekje of 2 wachten. Dan heb je kersencider met bub...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Double Snake C Star Vodka TurboGist (mijn 2de suiker wash ervaring)

Ik heb overigens een enorme blunder gemaakt. De thermometer was kennelijk gevallen want er zat bovenin ook een stukje vloeistof. Een 2e meting met een andere thermometer leerde dat ze nu op 22 graden ...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Ik zit met een enorm probleem. Het smaakt zo lekker, wil ik eigenlijk wel stoken? Eerst maar eens de ketel schoonmaken.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Lummel ik ben heel benieuwd naar het resultaat, het is wel een drankje dat nog een periode moet rusten om volledig tot zijn recht te komen. eerst maar even afwachten hoe het vandaag gaat! Veel succe...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Het smaakt wel lekker overigens.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Volgens de vinometer zit er 4,5% alcohol in. Da's niet veel.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

IK heb geen zin meer om te wachten en ga zo 20 liter stoken. Ben echt heel nieuwsgierig. Eerst opstaan en de ketel schoonmaken.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen

En toch, ik als amateur heb nog nooit bederf gehad. kon me ook nooit schelen behalve met morellensap van 2,00 per liter. Dan wordt het toch wat anders.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker)

Ja was inderdaad jammer maar je had nog een aardig ritje voor de boeg. Doen we de volgende keer.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen

ik ben dronken en stoned maar gaat mijn steun en toeverlaat hier kletsnat. Hahahaha het blijft mensenwerk hè.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen

Hahahaha, dus de t500 blijft. Gelukkig maar. Ik moet het allemaal even laten bezinken en zal vannacht weer een paar youtube filmpjes bekijken. Nu de laatste stookwijn rum stoken, vat vullen en de hut ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Wat is mout en wat is het verschil met

Ok, begin het te snappen denk ik en de grainfather doet het zelfde als de t500. Dat zou betekenen dat deze overcompleet is of is dat niet het geval.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Wat is mout en wat is het verschil met

De Grainfather kost 789,00 en dat is inclusief de wortkoeler. Dat is een soort dubbele slang waar de wort doorheen gepompt wordt. De slang heeft een mantel waar in tegengestelde richting koud leidingw...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Wat is mout en wat is het verschil met "normale"granen?

Overigens het hete water gemeten. Na een minuut de 63 graden gezien dus dat is wel goed.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Wat is mout en wat is het verschil met "normale"granen?

Is dat dan ook de reden dat de complete granifather € 1350,- of zoiets. Omdat je er dan die koeling bij hebt?

In forum Stooktips

9 jaar geleden
Pagina 210 / 277