Forum antwoorden aangemaakt

RE: Wat is mout en wat is het verschil met "normale"granen?

Kan niet meer corrigeren, doodmoe van de spellingscontrole

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Wat is mout en wat is het verschil met "normale"granen?

Heel mooi Jan, ik kan het bijna helemaal volgen. Maar ik ga dus ( beging het jargon te snappen) me niet bezig houden met mouten. Dat koop je gewoon voor 1 euro de kilo. Stap 2 ga maischen, dus de g...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Whisky / Vodka maken van 5-granenmix paardenvoer

Mja... Ik heb het nog niet getest maar als je puur suikers van zetmelen hebt denk ik dat je hoger(14+) kan gaan in % en nog steeds geen scherpere smaak zal produceren. Met granen heb ik gewoon een ble...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Helaas, of juist niet, heb ik door een misverstand alleen prestige wodka gist in huis die nog omgeruild moet worden voor Still Spirit gist maar maak de doos toch open en haal er 2 zakjes uit, is dat ...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Klopt zitten in de StillSpirits wodka gist. Hij hoeft die niet toe te voegen alleen zal het zetmeel van het graan niet omgezet worden in suiker en kan dus ook niet vergisten. Enkel de toegevoegde suik...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Munckerik, ik begrijp dus dat mijn gerst voor 0,50 cent meer is gemout en dat ik anders een zakje enzymen moet toevoegen. Dan kan je, als je niet vergist met suiker zoals Monoblock toch beter gewoon ...

In forum Recepten

9 jaar geleden

John, precies 4 kilo en dan haal je zonder suiker 6% en dat vertelde en adviseerde die man ook. Toen ik vroeg waarom geen 5 of 8 zei hij zuchtend " ga je nou voor smaak of niet". Maar dat is wel een...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Precies dat vroeg ik me af. Die zitten toch standaard in het Still Spriti wodka gist? Begrijp ik het dan goed dat monoblock bij broodgist zonder suikervergisting enzymen moet toevoegen en ik bij de za...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Ok dat brengt op de volgende vraag, wellicht stomme, kan ik dit graan van Haver ook schroten, koken, spoelen en vergisten of moet er dan nog iets gedaan worden? ik heb trouwens €1,- de kilo betaald.

In forum Recepten

9 jaar geleden

Aha, heb hem. Overheen gelezen, oftewel niet gesnapt. Ik fixeerde me op die 4 kilo die ook mijn leverancier van het gerst adviseerde. Monoblock en ik krijgen dus grote verschillen in alcoholpercentag...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Ik heb vannacht alles nog eens zitten lezen en ben gaan googelen en laat ik dat graan ook kunnen kopen bij een leverancier hier praktisch op de hoek. Ik had zoals jullie weten ook graan ( gerst ) g...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Leuk afgesproken, dit wordt inderdaad interessant.

In forum Recepten

9 jaar geleden

Monoblok da's een mooi initiatief, ik doe het binnenkort een beetje op een dure manier. Als het niet nodig is doen we het goedkoop natuurlijk. Straks als het klaar is een half litertje ruilen om te te...

In forum Recepten

9 jaar geleden
RE: Let op! Stookwinkel gaat heel even dicht voor vakantie

Via de Betweter de laagste prijsgarantie.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Hahaha, we kunnen ieder geval zeggen dat de klimaatkast fetisjisten het klimaat wel op orde hebben. Maar hebben ze dat ook met De Tilt??? Volgens mij slaat zo'n ding bij sommige alle kanten op.

In forum Spirits

9 jaar geleden
Pagina 211 / 277