Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Ik had nog 1 gistton rum staan die ik op jouw manier had gemaakt, melasse en 3 liter van een andere ton ( je noemde het giststarter) ik kon met de sg meter niet tot een percentage komen en gokte zelf...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ja al weken, had ik eerder moeten weten.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ja hij doet het nog en heb er geen last van. Mooi ding man die vinometer. Ik kon het niet helemaal goed zien een loep is wel handig maar wijn van 14%'op het etiket liep volgens mij op tot 14,5%. Ik vi...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ik heb net de vinometer getest met stookwijn. Mooi man. Precies 20% liet wel mijn iPad uit mijn klauwen vallen, voor de 2e keer en nou zit er nog een barst in het glas aan de zijkant, er zat er al 1, ...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker)

Overigens wat die heerlijke geur betreft, ik had gewoon 20 liter stookwijn en 5 liter alcohol uit de ton van 90% in de t500 gegooid. Nog even en dan komt de eerste alcohol en dan ben ik benieuwd of de...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Op zich ben ik nooit dol geweest op whiskey en wordt er heel snel dronken van. Dat is wellicht de belangrijkste reden. Maar ik ben nooit verder gekomen dan Johnny Walker red en black enJack Daniels e...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Hahahah, nee de geur komt ergens anders vandaan ik ben de alcohol die ik in eerste instantie in het nieuwe vat had gegooid weer aan het stoken in de t500 om weer neutraal te krijgen maar er komt een f...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Het ruikt wel verdomde lekker, echt wel! Dit wordt een top wodka.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ik sprak net Pino en volgens hem was het het gemout maar zeker wist hij het ook niet. Ik heb geloof ik een euro de kilo betaald. Kunnen jullie het zien?

In forum Spirits

9 jaar geleden

Hè wat een goed filmpje van Jan, bedankt voor de link. Nu is het wel heel verleidelijk om te meten maar doe het nog maar niet.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Een vinometer heb ik laats bij je gekocht weet je dat niet meer hahaha. Maar nog niet uitgepakt en weet ook niet hoe die werkt. Maar daar kom ik vast wel achter.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Nee gist hier ook gewoon door, voor de volledigheidheid heb ik net de temperatuur gemeten van de kamer en deze is nu 19,9 graden dus het is vannacht kouder geweest.

In forum Spirits

9 jaar geleden

ik heb overigens de neiging om te meten hoever ze zijn maar doe het toch maar niet ik ga met 2,00 de liter geen risico's nemen.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Het sap gist bij mij nog en bij jou Jan? Volgens mij ligt er bij 1 ton met puur sap bezinksel op de bodem en bij de andere niet. Het waterslot van de ton met suiker lijkt het hards te gaan.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Dank je Jan, ik dacht het al uit de context te halen. Meer weet ik niet maar daar groei ik vast wel in.

In forum Spirits

9 jaar geleden
Pagina 214 / 277