Forum antwoorden aangemaakt

RE: Double Snake C Star Vodka TurboGist (mijn 2de suiker wash ervaring)

Kan me dat niet herinneren en volgens mij gebruikt Nimrax deze gist ook.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Inmiddels wezen kijken, het sap gist lekker door maar de ton met suiker gaat wel veel harder. Maar die heb ik wel uren later opgestart dus wellicht hebben de saptonnen vannacht hun finest hour gehad. ...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ik vind het wel erg lang duren voor de gisting is opgestart zelfs de kirsch begon in een uurtje flink te gisten. En ik ben op 18 graden vloeistof gestart. Maar aan de temperatuur van je kamer kan het ...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Werking/opmaak van de site

Ik 2 weken niet, tot gisteravond bij Lummel, maar slechts 2 ? P.s. voor de pop ups kun je bij de instellingen van je browser de pop up blokkade vrijgeven voor het domein Ik kan dat bevestigen, 2...

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

MunkErik, Het is veel spannender dan met de t500 alcohol maken voor likeuren dat kan nauwelijks mislukken als je je aan een goed recept houdt. Als je dan ook nog je ideale gist hebt gevonden en je wer...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Wat een groot verschil in gewicht zit er tussen al die merken. Alcotec 24 bijvoorbeeld heeft een gewicht van 205 gram en dat is ook voor het vergisten van 6 kilo suiker op 21 liter water.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ik zag hem ook in het Engels maar ik kan op dat moment ook in Chrome gekeken hebben ik gebruik Op de iPad Chrome en safari vaak door elkaar heen. Dus durf niet te zeggen dat het safari was op de pad.

9 jaar geleden

Jawel op de iPad ook zag het net ook voor de eerste keer.

9 jaar geleden

Wat ik natuurlijk wel zou kunnen proberen, bedenk ik me net, is na het stoken van het pure sap, het sap in de ketel weer met gist en 6 kilo suiker aan de praat te krijgen. Dat zal vast lukken en dan ...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ik ga er in ieder geval van uit dat de kwaliteit zonder toegevoegde suiker beter is. Maar dat zal de tijd leren. Dat is de reden dat ik maar 2 kilo toe heb gevoegd maar met met nog 4 kilo zou de stook...

In forum Spirits

9 jaar geleden

De man die het sap leverde was er duidelijk in, geen suiker toevoegen maar als het verschil in smaak klein is kan je voor het zelfde geld 150 liter stookwijn maken. Dat is heel wat anders dan 65 liter...

In forum Spirits

9 jaar geleden

En ook de derde ton staat nu gelukkig flink te gisten. Ben echt heel benieuwd naar het verschil in kwaliteit tussen het pure sap vergisten of 8 liter vergisten met 2 kg dextrose. Het potentiële alcoho...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Airstill procedure

De t500 heeft nauwelijks onderhoud nodig. Om de 5 tot 10 keer draai je de schroef van de kolom los en dan vallen de ringen eruit. Ik gooi deze dan in kokend water met een vaatwastablet en laat het een...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Temperatuur van de vloeistof 23 graden, Had geen zin om langer te wachten tot rond de 20 graden. Omgevingstemperatuur 21/22 graden.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Inmiddels de derde ton gevuld met 8 liter sap (zakje pectinase) en 2 kilo dextrose en afgevuld naar 25 liter. Potentieel alcoholpercentage 5,5%. Het is zo verleidelijk om er extra suiker in te gooien....

In forum Spirits

9 jaar geleden
Pagina 217 / 277