Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Gisteren samen met Jan gemeten, geen idee wat het precies was. Het derde vat is te heet omdat ik pectine heb toegevoegd iets onder de 50 graden. Straks meten.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ik hoor een al een paar plopjes de wodka gist doet zijn werk. Goddank. Nu ben ik even 8 liter water aan het koken en die gooi ik bij de 8 liter sap met pectine precies zoals de gebruiksaanwijzing aa...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Geen idee Jan, ik heb inmiddels 2 keer wodkagist gebruikt. De derde laat ik nog effe op me inwerken. Temperatuur stookwijn 18 graden, actuele temperatuur in de klimaatkast 21 graden.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ok dan wordt dit het, 8 liter met dextrose en pot still gist en 2 keer wodka gist.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Jan op de ene op andere manier heb ik het gevoel dat ik wodka gist ga gebruiken. De Pot still doe ik met de suiker. Ik weet het niet. Eerst effe en biertje Verdomme, als je Betweter niet nodig heb ...

In forum Spirits

9 jaar geleden

OK fase 2 heb 2 kilo dextrose bij het lege vat gelegd, een zakje turbo bij de middelste en wodkagist bij het derde vat. Ik hoor wel of Jan zometeen uitroept" heb medelijden met lummel heer, hij weet ...

In forum Spirits

9 jaar geleden

OK heren let's rock, heb 2 vaten sap en een derde leegvat op een rij gezet, volgens de man van de wijkgaard moet ik uit elk vat ongeveer 4 liter sap halen anders is er te weinig ruimte om te gisten. D...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Klopt ik heb wat apart gehouden maar dit is gerookte spek en Pino gebruikt rauwe karbonades. Van de slager of supermarkt, dat heb ik niet meegekregen. We moeten ons wel aan recept houden toch? In iede...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Dit is gewoon zo'n dag, moet je kijken, zelfs de gist van Jan komt al moeilijk op gang....Wat een dag. Een echte kerel komt hier ook wel overheen. Maar het is wel zo'n dag voor een grote pan rauwe ...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Wil ik wel maar kom niet op gang. Ken je dat gevoel? En als Betweter een paar uur rust nodig heeft dan gunnen we hem dat! Het was me gisteren nogal geen " Roller Coaster" voor hem. Daarom denk ik dat ...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ik kom maar moeilijk op gang vandaag, hoe zou dat nou komen, ben zo benieuwd. Anyway, mijn lieve vrouw is op pad op dextrose te scoren conform het zakje gist van Jan. En waar is Betweter. Denk dat ...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Zeg Jan rare vraag, maar wat als ik nu eens een zakje wodka gist voor een vat ga gebruiken gewoon voor de fun. Kan dat

In forum Spirits

9 jaar geleden

Tjonge waar haal je de energie vandaan. Wij liggen nog op bed maar het sap ziet er inderdaad nog steeds goed uit want ben inmiddels al wel naar de koelkast geweest als je begrijpt wat ik bedoel. Sterk...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: mijn groote vraag

klopt, nou ben je precies op het punt waar ik wil wezen. Heb je zelf gedaan geef mij daarvan niet de schuld, je doet moeilijk om het moeilijk doen. Heb ik je overigens al 100 keer gezegd. Pas na 2...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: mijn groote vraag

Daar breng je me op een idee. Alleen al over jouw klimaatkast kan ik uren verhalen.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
Pagina 218 / 277