Forum antwoorden aangemaakt

RE: Welke gist voor welk resultaat ?

Maandagavond kan ik het morellensap ophalen. Veel eerder dan verwacht. Dan direct beginnen aan het Kirsch project. Het sap komt namelijk niet in bag in box wat ik verwacht had, maar het wordt ter plaa...

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: In den beginne.

Waterdamp kan je toch niet voorkomen en het is zaak om alle alcohol uit je stookwijn te halen en die stook je desnoods een Tweede keer, ben je ook lekker bij moeder de vrouw vandaan. Je zal het zie...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Moonert ik ben geen natuurkundige en kan je niet verklaren waarom het is zoals ik je geschetst heb. Maar zo is het wel. Water van 100 graden is niet heet genoeg om alle alcohol uit stookwijn te trekke...

9 jaar geleden

IK heb dit topic niet helemaal gevolgd maar begrijp ik dat je Bain Marie stookt? Dus je ketel staat in water van 100 graden? Dat komt niet goed als dat het geval is. Heb ik ook uren aan verpruts. He...

9 jaar geleden
RE: Whisky volgens stookTV

P.s. door de extra suiker kan de gist gefrustreerd zijn geworden, vandaar het aanvullen tot aan de streep met water Dat aanvullen met water is volgens mij ook nodig. Extra suiker toevoegen heb ik hee...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Kloppen je verhoudingen wel?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ook daar zijn de meningen over verdeeld op het forum. Wat is wijsheid, opnieuw beginnen of er opnieuw een zakje gist tegen aan gooien. Volgens is mij is "kut" gewoon kut. Ga niet aan dood paard trekke...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

Hebben we het er niet over gehad dat niet alle suikers te vergisten zijn? Ik meen hilbilly of techneut. Maar ik geef grif toe dat je er handigheid in moet krijgen. Ben er van overtuigd dat ik veel e...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Zelf rum stoken

Nee de gewone reflux t500. Was ook goed maar lang niet zo smaakvol. Dat is ook de reden dat ik met deze ketel ( op stoom) het aandurf om kirsch te maken. Hij kan het, dat heeft de rum bewezen.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Dus ongeveer 22% van het totaal zijn suikers. LET OP! Dit gaat over suikerriet molasses Zou je kunnen zeggen dat je dus uit 100 liter melasse tussen de 20 en 25 liter rum van 100% kunt halen? G...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Dus er wordt druk opgebouwd anders krijg je nooit de alcohol eruit. Het water moet rond 110 tot 112 graden worden ( althans bij mijn ketel op stoom, stoom werkt overigens heel erg goed) en dat lukt na...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Als het deze is dan kan je volgens mij beter geen kolom hebben. Ik heb rum gestookt in een soort van Calvados/whiskey ketel ( geen kolom) , in de t500 en in een gewone ketel met kolom maar de eerste g...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Je moet er geduld voor hebben. En als de rum van kat niet smaakt mengen we toch een beetje bij met rum van Pino, op smaakt gebracht met een verse karbonade. Dat kan niet mislukken. ja, een jaartje wa...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Zo ver gaat mijn kennis niet. Mijn giststarter was gewoon 3 liter stookwijn uit een ton die goed stond te gisten. Ik heb het met 100 liter melasse allemaal kunnen uittesten en hou het voorlopig op de...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Mooi is dat, zit ik straks rum te drinken met glasvocht uit de ogen van een kat. Blijkt het net zo'n fabeltje als een klimaatkast voor turbogist. Ik maak in geval 2 kwaliteiten, 1 zonder glasvocht en ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
Pagina 223 / 277