Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten En dat laatste is een waarheid als een koe. Sterker, het zou een schande zijn. Zit alleen nog te bedenken of ik ga fietsen of verder ga met de stripruns rum. Des te eerder kan de rum op het vat. Moeil... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Klopt maar wel 92%. De rum ga ik op advies van dit forum, weet even niet meer van wie sorry, verdunnen tot. 60 of 65%. Dus durf het aan nu ik dit geproefd heb. 30 liter rum verknallen is ook zo wat to... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten 30 liter en het smaakt ( met neutrale alcohol) al echt heel lekker, veel milder dan ik had gedacht, de rum gaat er deze week in. Moet nog een paar stripruns draaien en nog een keer overhalen dan is he... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Normaal heb ik nog een paar minuten om fouten te herstellen van een post maar het lukt nu niet. Ben ik dronken, ja wel degelijk, ik denk dat de lezer,het wel snapt. Ik weet ondertussen niet mer welke ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Net weer geproefd en nu weet ik het niet meer, het vat geeft toch minder smaak al af als ik dacht. Voor degene die het niet gevolgd hebben. Dus nieuw vat, 92% alcohol gedurende 2 dagen ( 3 kan ook) he... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Ok leuk experimentje voor vandaag nu nog effe dat ding aan de praat krijgen voor water distillatie want vanaf de tekening snap ik er nog niet veel van. Ben wel benieuwd hoe goor het kraanwater hier is... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Zo simpel kan inderdaad het leven zijn. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten En dat laatste heb ik al in de handleiding gevonden, niet droog koken anders is er een kleine kans dat tie kapot is. Moet er niet aan denken. Dus ik kan geen ( eventueel ) residu terugvinden. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Bedankt voor de handleiding Ik ga zo water distilleren, zie net filmpjes op you tube wat er achter blijft. Ik had Nimrax daar ook al eens eens over gehoord. In ieder geval mag de ketel niet droogkok... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Water distilleren Ik zie het er zijn nu 2 topics. Dus ga ik hier maar even verder want deze gaat over destillatie van water. Ik ga later vandaag, moet eerst nog opstaan, water distilleren met de t500 en vooral wil i... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Er zit een droogkook beveiliging op. Als die inschakelt gaat de ketel uit. Je moet dan de schakelaar onderop de bodem indrukken, anders kun je hem niet meer aanzetten ? Betekent dat ik hem met een ge... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Met de packing bedoel je die ringen in de kolom toch? Dat had ik tenminste gelezen en moet je ook nog wat aan de temperatuur doen, was al op you tube aan het kijken want kon de gebruiksaanwijzing zoal... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Hahaha, dat geloof ik maar ik zorg er wel voor dat hij lekker voor me blijft. Als het echt niet anders kan gaat hij op de fles. maar liever niet. Overigens met 100 liter melasse is nog maar de vraag o... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Ik ga de rum niet op fles leggen, ik wil de ruim laten liggen in het vat tot hij op is. En dat duurt wel een paar jaar. Vandaar dat ik het hele nieuwe van het vat eraf wil hebben. Of het verstandig is... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Het heeft er ook mee te maken dat ik mijn dure rum niet gelijk in het diepe gooi. Dus blijf nu elke dag proeven en de kleur bekijken van de t500 alcohol. Deugt het niet stook ik het inderdaad weer op.... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |