Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Schoonmaken vergistingsvat Raymond was je ook aan het rum stoken? Dat heb ik gemist. Ook melasse van Pino? En voor de rest maak het niet te moeilijk. Koop een gistvat, turbogist en 8 kilo suiker en zet deze weg op een plek t... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Schoonmaken vergistingsvat Lees onnodige barrières, de puristen doen dat wel, volstrekt onnodig. laat iedereen beginnen. Het is niet moeilijk. Doe dan ook niet moeilijk voor mensen die twijfelen, en het resultaat zo is bevre... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum Dunderpit (titel aangepast) Door omstandigheden, wilde dat het rumproject zou doorgaan maar vergiste me in de liters en kilo's. Ik vond 10 of 15 liter in een vat ook al best hoor. Maar ben er blij mee. De smaak is fantastisch. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Schoonmaken vergistingsvat Allemaal onzin. Onnodige barrière's om met deze hobby te beginnen. Het is maar een ambacht en vroeger hadden ze ook geen metertjes. Laat maar gaan dat komt wel goed. En zo niet, dan doe je het opnieuw... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum Dunderpit (titel aangepast) Mark, ik heb een vat aangeschaft van 30 liter voor mijn rumproject maar ik vind de rum eigenlijk al verdomde lekker. Het vat kan het ook verpesten. Althans, ben ik bang voor. Ergo, weet nog niet of ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Schoonmaken vergistingsvat Met turbogist is de kans op besmetting praktisch nihil. En heb je het een keer, so what, , nog nooi meegemaakt overigens, laat een ander lekkere borstelen als ze daar plezier aan beleven. Ik eet lieve... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum Dunderpit (titel aangepast) Waarom zo'n smerig verhaal m.b.t. Een dundet, nergens voor nodig lijkt me. En dit is een compliment voor Jan en nu bewezen door een amateur. Ik heb 15 liter rum stookwijn uit het vat genomen ( dus 1... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Welk klaringsmiddel voor een suikerwash? Volgems mij is het allemaal oude wijn in nieuwe zakken. Je hebt nu eenmaal een voorloop, middenloop en naloop. Die moet je even scheiden en dat is het hele eiereneten met turbogist. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Welk klaringsmiddel voor een suikerwash? De spijker op de kop en Betweter lacht zich suf. Ik ken betweter niet meer terug. Zit Betweter ook aan de rum misschien? |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum Dunderpit (titel aangepast) Hahah, ik zie het al Google afbeeldingen. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum Dunderpit (titel aangepast) Heb jij dat in die afgelopen 20 minuten gemaakt? Dan moeten we eens praten. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Dus een feestje waard |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken en uiteraard zakje witte gist van Jan. Anders gebeurt er natuurlijk nooit wat. Hoewel, zou die gist in drap nog leven? Die 20 liter uit de ketel is natuurlijk zo dood als een pier. Eerst effe douchen,... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken en uiteraard zakje witte gist van Jan. Anders gebeurt er natuurlijk nooit wat. Hoewel, zou die gist in drap nog leven? Die 20 liter uit de ketel is natuurlijk zo dood als een pier. Eerst effe douchen,... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ben al weer klaar met de striprun. Op advies van Pino 2,5 liter naloop in de ketel gemietert en weer 25 liter stookwijn erbij. Resultaat 4 liter mooie middeloop van ongeveer 65% inclusief prachtig kle... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |