Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Rum van melasse stoken Ok, vandaag de eerste 100 mililiter weg en die 2,5 liter tails gaan er weer bij. Die 2,5 liter goede rum van gisteren hou ik apart tot ik voldoende van deze kwaliteit heb om een 2e keer langzaam te st... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Tilt hydrometer Het stookvirus heeft jou wel te grazen of niet? |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe nu verder. Proberen? Ik heb 100 liter melasse gekocht dus ben nog wel effe bezig. Tegen tijd jat ik alles wel van jullie. Maar serieus, ik heb ongeveer 250 ml vo... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken De eerste gistton heef 2,64 liter rum opgeleverd omgerekend naar 100% dus ongeveer 10% van een batch van ruim 25 liter. Ik ben gestopt op 25% dus er had nog wel iets meer in gezeten maar niet veel mee... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Schoonmaken vergistingsvat Ik gooi zo het melasse residu uit de ketel weer terug in de ton, weer 6 liter melasse erop,zakje turbogist van prestige en gaan. Hoe smaakt de rum bij jou Pino? Hier waanzinnig. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Wow, dit echt niet te geloven. ben rum aan het stoken met mijn ketel op stoom, volgens Jan een whiskey ketel volgens de gene van wie hem kocht voor calvados. Anyway heb van de week rum gestookt in de ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Schoonmaken vergistingsvat Ik was in het begin ook zo gek, desinfecteren met citroenzuur en sulfiet. Man man wat een gekkigheid. Gewoon afspoelen met water en eventueel wat wasmiddel. Wel goed afdrogen , met een schone theedoek... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Pino dat laatste is niet correct. Sowieso moet je de alcohol opslaan in het vat zonder te verdunnen. Althans volgens de theorie. En ik probeer zoveel mogelijk zonder suiker te stoken. Dus alleen Mel... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Molasse is niet dezelfde berekening als kristalsuiker Wat wil je weten dan? Of ik jou een fossiel vind? Ga ik volgende week zien. Denk het overigens van niet hoor Betwetertje van me. Wij worden vrienden alleen weet jij dat nog niet. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Molasse is niet dezelfde berekening als kristalsuiker Bedankt voor je interesse in mijn nederige persoontje. Voel me opeens belangrijk. Dus beantwoord je vraag graag. Ik behoor bij de categorie die niet van gezeik en, moeilijk doen om het moeilijk doen, ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Overleg even met Jan die had nog een 15 liter staan voor een schappelijke prijs, als hij die nog heeft tenminste, deze 30 liter is wel wat groot. En laat je voorlichten om zo'n vat klaar te maken want... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Molasse is niet dezelfde berekening als kristalsuiker Ik heb uiteraard een secretaresse. Ook een beauty overigens. Misschien nog wel knapper dan mijn buurvrouw. Maar ja, wel een kinderwens dus blijf er uit de buurt. Is je vraag zo beantwoord? |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Molasse is niet dezelfde berekening als kristalsuiker In zo'n sector werk ik ook, alleen de mensen die op deze manier nog/blijven communiceren noemen we tegenwoordig " fossielen", hahaha. Tja zo gaan die dingen! |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Molasse is niet dezelfde berekening als kristalsuiker Ik kom ook niet veel hoger met alleen melasse vrees ik. Maar heb je al geproefd? Ik wel rechtstreeks uit de T500. Supergoed. Slechts 0,6 liter maar wel 93%. Straks bezoek en ik denk dat het Mojito t... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Molasse is niet dezelfde berekening als kristalsuiker Ter gelegenertijd zal ik jullie op de hoogte houden. Prachtig archaisch taalgebruik maar praatjes vullen geen gaatjes Betweter. Wij doen inmiddels al het voorwerk. Jij hoeft straks de bal maar in te ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |