Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Rum van melasse stoken Hier een foto van de ravage |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Gewoon aanzuigen naar lager punt. Wet van comunicerende vaten. Met klemmetje kun je hem tijdelijk dichtzetten en weer open doen waarna hij verder gaat. Ben ik heel dom als ik vraag van welke kant ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Toch even gauw gekeken en ik constateer een klein laagje melasse op de bodem van de t500 ( staat nu 24 uur) voor de rest ziet het er goed uit. Schoon zelfs! Ik maakte me al een beetje zorgen toen ik l... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ik heb gisteren alles gewoon in de T500 gemikt. Ik zal zo voor je kijken hoe de ketel eruit ziet hahahah. Dan gooi ik het residu weer in een gisten, 5 liter melasse erbij en een zakje gist plus 20 l... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Dus je hebt een t500. Ik ook en ook een gewone ketel. Ik heb gisteren een test gedaan met rum door de t500 en de smaak is best goed. Ik wilde nog even wat aanpassen maar dat ging niet meer in de vori... |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Hoi Ijsvogel. Had je al een paar keer voorbij zien komen. Welkom. Dus je hebt een t500. Ik ook en ook een gewone ketel. Ik heb gisteren een test gedaan met rum door de t500 en de smaak is best goed... |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Pino had jij ruwe rietsuiker ( dus incl. melasse) gebruikt of de geraffineerde, die is 2,40 de kilo. Dan heb je de suiker nog biologisch ook. Zeggen ze! |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Godver die kut Ahold, ze hadden het niet. Zo dus straks maar naar de Jumbo voor Wester of iets dergelijks. Prijs is daar 1,32 zag ik op internet. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Wij hebben geen Plus maar 1,25 per kg is toch niet veel? Heb overigens geen idee van supermarkt prijzen. Weet ondertussen wel dat rum behoorlijk duur is om te maken in vergelijking van gewone alcohol.... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Pino, Ik ga straks een nieuwe batch maken van 5kg melasse en 5 kilo rietsuiker, deze Ben benieuwd of de gist dat aankan. Maar ik begin voor de veiligheid eerst met 5 liter melasse en 2 kg rietsuiker ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Hahaha, ik blijf proeven. Echt lekker is tie en ik proef hem notabene op 93%. Nu echt weg anders ben ik zo kanon bezopen. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ja was een laag rendement. In deze ton zat ook maar 5 liter melasse. Die melasse proef je echt terug en ook een heel klein kleurtje. En dat met de t500. Het kan alleen maar beter worden. Inmiddels s... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ik denk dat hij dat wel trekt hoor, ik zal er een zakje voeding bijstoppen, kun je eens testen. maar denk dat het niet veel verschil zal maken. Ik heb er 1 kilo suiker en 2 liter melasse bijgegooid ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Dank je, zet je even op mail wat je van me krijgt. Ik heb overigens net 0,6 liter rum gemaakt en hij ruikt al geweldig. Heel zacht van smaak en een heel klein kleurtje. Ik denk niet dat dit op een fot... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken amalyse, wordt gek van die spellingcontrole. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |