Forum antwoorden aangemaakt

RE: rietsuiker melasse behoefte

Kut dat hebben we ook nog, niet aan de vergistingstemperatuur gedacht. Ik neem toch aan dat 20/22 graden voldoende is voor de turbo Rum gist? Je moet ook overal aan denken! Maar daarom wil ik het goed...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Ok dan ga ik even rekenen. Ik wil 25 liter produceren en op een vat leggen en kijken wat er gebeurt. Nou is dat aardig gekut om te vullen dus ik zou een 60 liter vat kunnen kopen op voertonnen.nl en d...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

En dan nog de vraag is een liter nou 750 gram of is een liter 1,4 kilo zoals ik eerder las. Je hebt namelijk 6,4 kilo nodig en er wordt niet over liters gesproken in de instructies van het gist van...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Daar wachten we met z'n allen op. Dus de echte kwaliteit die voor 4,95 de liter wordt verkocht maar dan voor een gezamenlijke inkoopsprijs ( is die overigens al bekend, tja kan niet alles bijhouden )....

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Ik heb er ook zin in want ik wil mijn ketel op stoom eens gaan gebruiken. Ik was er a maanden over aan het piekeren wat te doen. Rum is natuurlijk erg leuk en ben vannacht na inlezen echt enthousiast ...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

En hier is de gebruiksaanwijzing het kan met suiker en melasse en dan wordt het een stuk goedkoper en wordt er 15% alcohol gehaald. Maar ik ben eruit en ga voor dus voor 75 kilo melasse en dat is 12 z...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Ik las ergens anders dat een liter 1,4 kilo is in dat geval heb ik slechts 53 liter nodig

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Zit daar zo veel verschil in. Begrijp ik het goed dat ik met 100 liter dus 75 kilo krijg geleverd. Dan heb ik dus 12 zakjes gist nodig en hou ik iets meer dan 20 liter rum over in 6 keer stoken. En da...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Ik heb mij vannacht eens ingelezen op de diverse internationale fora's maar rum maken is een kostbare aangelegenheid in vergelijking met gewone suikerwash maar schijnt heel leuk te zijn. Met name het ...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Ik begrijp inmiddels dat 4 kilo melasse en 4 kilo suiker moet vergisten met 20 liter water. Dat zou stookwijn opleveren van maximaal 11 procent die je natuurlijk nooit netto haalt. Hahaha dan ben ik d...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Betweter, wat moet ik anders met die suiker dan laten vergisten. Het lijkt me leuk om dat in eiken vat te laten rijpen en heb ik voor de rest van mijn leven rum. Als ik 100 kilo suiker zou Willen verg...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Betweter, dat zeg ik instinctief ook. Maar nu de hamvraag ( los van het aantal zakjes) als de deal doorgaat en ik krijg 100 liter suiker, hoe groot moet het eikenhouten vat zijn om de rum te laten rij...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Dat lijkt me niet. Maar Jan weet het.

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Prestige Rum Turbo is nu in de aanbieding. Verpakking is nu alleen White Label, maar is nog steeds Prestige met zelfde artikelnummer. 2,99 Per zakje zolang de voorraad strekt, vanaf 20,00 Gratis ve...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden
RE: Gebruikte eiken vaten voor een redelijke prijs

Dat gaat snel genoeg hoor, ik heb al ingetekend op rietsuiker en nog een hoop ook. Dus mijn eikenhouten vat zal er ook wel snel komen. Moet alleen nog uitrekenen hoeveel liter rum dat gaat worden. Bes...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
Pagina 253 / 277